Franczyza na paryskich salonach
Franchise Expo Paris odwiedziło w tym roku ponad 23 tys. potencjalnych franczyzobiorców. Najwięcej firm reprezentowało branżę gastronomiczną i odzieżową.
W dniach 20-23 marca w Centrum Wystawowym w Porte de Versailles w Paryżu po raz 31. odbyły się targi Franchise Expo Paris. Na 23 tys. m2 prezentowało się w tym roku ponad 450 francuskich i międzynarodowych sieci. Organizator imprezy, którym jest Francuska Federacja Franchisingu przygotował dla przedsiębiorców także serię wykładów i bezpłatnych warsztatów na temat franczyzy oraz zakładania firmy.
- Paris Franchise Expo są idealną okazją zarówno do podpatrzenia aktualnych światowych trendów we franczyzie jak i do wyboru biznesu wartego zainwestowania. Liczba wystawców na paryskich targach jest niewiele mniejsza niż liczba wszystkich systemów franczyzowych dostępnych na rynku polskim. W tym roku można było zauważyć znaczny wzrost konceptów debiutujących w Porte de Versailles. Rotacja wystawców rok do roku jest bardzo duża, a branżami dominującymi jest gastronomia i odzieżówka. W stosunku do lat ubiegłych zanotowano również wzrost wystawców spoza Francji (około 17 proc.) – mówi Kinga Matuszewska, prawnik, doradca ds. franczyzy w PROFIT system, przedstawiciel firmy w trakcie targów.
Targi we Francji stają się z roku na rok coraz bardziej międzynarodowe. Oprócz zagranicznych wystawców, którzy przyjechali m.in. z Brazylii, USA, Turcji, Holandii czy Włoch targi odwiedziło wielu także potencjalnych nasterfranczyzobiorców spoza Francji, którzy chcieliby rozwijać biznes w państwach, z których pochodzą. W ubiegłym roku było to ponad 2,5 tys. gości z 83 krajów. Od dziesięciu lat na targach jest obecna polska firma konsultingowa PROFIT system.
Gościem honorowy tegorocznych targów była Wielka Brytania. Przy wyborze kraju, głównym kryterium jest promowanie rynku, który jest w danym czasie atrakcyjny w eksporcie, jak i imporcie międzynarodowej franczyzy. W ubiegłych latach tytuł ten przypadał kolejno Kanadzie, Maroko i Brazylii.
(boa)
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


