Tani koncept, szybki rozwój

Udowodniliśmy, że jesteśmy w stanie otwierać dobrze prosperujące restauracje za niewielkie pieniądze – mówi Wojciech Goduński, właściciel marki Biesiadowo.
Czy osoby, które chciałyby nawiązać współpracę z Biesiadowem jeszcze przed EURO 2012 zdążą do czerwca uruchomić własny lokal?
Zdecydowanie tak. Średni czas potrzebny, aby uruchomić lokal franczyzowy, to około miesiąca od podpisania umowy. W ostatnim czasie zanotowaliśmy wzrost zainteresowania ze strony potencjalnych franczyzobiorców naszą ofertą .Wprowadziliśmy również specjalne promocje, które maja zachęcić franczyzobiorców do otworzenia naszej restauracji. Każdy, kto zdecyduje się na podpisanie umowy franczyzowej z siecią Biesiadowo do 1 sierpnia 2012 roku, otrzyma od nas nowy skuter do rozwożenia pizzy. Z kolei przedsiębiorcy, którzy w tym czasie zdecydują się na nawiązanie współpracy z Crazy Piramid Pizza, oprócz skutera otrzymają 10 proc. rabatu na zakup wyposażenie lokalu oraz zwolnienie z opłaty franczyzowej na okres 6 miesięcy. Myślę, że promocje te spowodują jeszcze większe zainteresowanie naszą oferta wśród franczyzobiorców.
Co według pana stanowi najbardziej newralgiczny punkt podczas otwierania własnego biznesu w branży gastronomicznej? Na co trzeba poświęcić najwięcej czasu, by nie zaliczyć falstartu?
Najważniejsze jest pełne zaangażowanie. Bardzo istotne jest, aby przynajmniej przez pierwsze dwa – trzy miesiące przedsiębiorca osobiście uczestniczył w rozwoju swojego lokalu. Podczas szkoleń dla przyszłych franczyzobiorców uczymy ich, w jaki sposób zadbać o wysoką jakość obsługi w lokalu i jak dbać o promocję naszej marki w okolicy.
Pizzerię Biesiadowo w lokalu o powierzchni 80 m2 można otworzyć za ok. 40 tys. zł, podczas gdy w innych sieciach z branży kwota inwestycji w lokal podobnej wielkości jest nawet kilkukrotnie wyższa. Z czego wynika ta różnica?
To bardzo proste. My, jako operator, nie zarabiamy na otwarciach lokali, a franczyzobiorcy korzystają z wynegocjowanych przez nas upustów. Nie pobieramy również wstępnej opłaty licencyjnej. Franczyzobiorca podczas wykonywania remontu lokalu może skorzystać z ekipy remontowej poleconej przez nas lub wykonać adaptację lokalu we własnym zakresie, zgodnie z naszym projektem wizualizacji. Kwota inwestycji w naszej sieci wielu osobom nie wydaje się realna, jednak wielokrotnie udowodniliśmy, że jesteśmy w stanie otworzyć dobrze prosperującą restaurację za niewielkie pieniądze. Przy tak niewielkiej inwestycji, biznes jest bardzo opłacalny i większość naszych franczyzobiorców w krótkim czasie decyduje się na otworzenie kolejnego lokalu. Co więcej, niski koszt inwestycji w przypadku naszych sieci nie ma wpływu na jakość produktów. Lokale naszych sieci cieszą się ogromnym zainteresowaniem konsumentów.
Od początku swojego istnienia, czyli 2009 roku, Biesiadowo powiększyło się o 70 pizzerii. Czy w tym czasie miały miejsce jakieś zamknięcia? Jeśli tak, to co było ich przyczyną?
Faktem jest, że w ciągu trzech lat staliśmy się jedną z największych sieci gastronomicznych w kraju. Oczywiście zdarzają się nam również zamknięcia lokali. Są spowodowane wieloma czynnikami - wypowiedzeniem najmu lokalu, podwyżką czynszu oraz powodami osobistymi franczyzobiorcy. Zdarzyło się również, że zerwaliśmy umowę franczyzową, za łamanie warunków umowy. Franczyzobiorca dostaje od nas gotowy przepis na biznes, a stosując się do naszych zaleceń można prowadzić ten interes latami i czerpać z niego niemałe korzyści. Nie ma takiej działalności gospodarczej, która nie wiąże się z ryzykiem - w każdej branży oraz każdej sieci franczyzowej zdarzają się zamknięcia.
PPHU Wojtex, operator marki, zarządza sieciami Biesiadowo i Crazy Piramid Pizza. Czy w przyszłości planowane jest uruchomienie kolejnych brandów?
Obecnie wprowadzamy na rynek kila rodzajów napojów bezalkoholowych pod marką Biesiadowo - są to kwasy chlebowe o różnych smakach. W najbliższym czasie zaproponujemy też nowe brandy napojów energetycznych i izotonicznych. W tej chwili jednak nie mogę jeszcze zdradzić ich nazwy. Nie przestajemy również myśleć o rozwoju nowych marek na rynku gastronomicznym oraz spożywczym, o czym będziemy informować na bieżąco.
Jak podsumuje pan dotychczasowy rozwój obu konceptów poza granicami Polski?
Sieć Biesiadowo od początku była tworzona z myślą o rynku krajowym. Po sukcesie, jaki odnieśliśmy w Polsce, postanowiłem stworzyć koncept, który łatwo będzie rozwijać również poza granicami. Nazwa Crazy Piramid Pizza może być rozpoznawalna we wszystkich krajach. Do tej pory udało nam się podpisać umowę z masterfranczyzobiorcą na rynek Irlandzki. Prowadzimy rozmowy z potencjalnymi partnerami z Anglii oraz wschodniej Europy.
Rozmawiała(gum)
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej