Pomarańczowa Telekomunikacja

Telekomunikacja Polska będzie świadczyć swoje usługi pod szyldem Orange. Operatorzy pozostaną nadal osobnymi spółkami.
O zmianie TP na markę Orange mówiło się już od dawna. W końcu, w ostatnich dniach marca zarząd Telekomunikacji Polskiej podjął decyzję o całkowitym rebrandingu firmy. Do końca czerwca, marką handlową wszystkich świadczonych przez TP usług stanie się Orange. Rebranding nie oznacza połączenia Telekomunikacji Polskiej i PTK Centertel, które nadal pozostaną osobnymi spółkami.
Silna marka Orange ma przełożyć się na poprawę postrzegania usług stacjonarnych TP oraz poprawić jej wyniki finansowe. Oprócz odświeżenia wizerunku, polski operator zyska także dostęp do większej liczby innowacyjnych rozwiązań z Grupy FT (France Telecom). Za wszystko będzie musiał jednak słono zapłacić.
Opłata licencyjna za korzystanie przez TP ze znaku towarowego Orange będzie wynosić 1,6 proc. przychodów ze sprzedaży usług i produktów oznaczonych tą marką. Przy obecnych wynikach finansowych operatora daje to blisko 75 mln zł rocznie. Koszty rebrandingu zobowiązała się pokryć firma Orange Brand Services Limited, spółka zależna od France Telecom.
Telekomunikacja Polska nie rezygnuje ze świadczenia jakichkolwiek usług w związku ze zmianą marki. Wszystkie obowiązujące umowy oraz kwoty w nich zawarte zachowają swoją ważność. Niestety koszty połączenia pomiędzy dwoma sieciami, ze względu na uwarunkowania prawne, będą równe połączeniom z innymi operatorami.
Marka Orange zaistniała w kwietniu 1994 roku na rynku brytyjskim, a na rynku polskim jest obecna od września 2005 roku. W 2011 roku z oznaczonych nią usług korzystało 216 mln klientów na całym świecie, a jej wartość została oszacowana na 17,6 mld dolarów.
(boa)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej