Iceland zmrozi rynek

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Iceland Foods, brytyjska sieć sklepów specjalizujących się w sprzedaży żywności mrożonej, zamierza otwierać placówki w Europie Centralnej i Wschodniej. W sklepowych lodówkach można znaleźć m.in. ryby, warzywa, mięso, lody oraz gotowe dania. Pierwszy testowy sklep powstał w Czechach, w Pilznie. Jest to punkt działający na zasadzie franczyzy o powierzchni ponad 230 m2.

Rzecznik prasowy firmy mówi, że w ciągu ostatnich 18 miesięcy firma badała rynek węgierski, czeski i polski. Zdecydowała się uruchomić pierwszy sklep w Czechach, ponieważ udało się jej znaleźć tam odpowiedniego partnera. Iceland liczy na sukces mimo, że Polacy nie są wielkimi fanami mrożonej żywności. Statystyczny Anglik zjada ok. 10 razy więcej mrożonek rocznie niż mieszkaniec Polski, co znacznie utrudnia debiut sieci w naszym kraju.

W ostatnich dniach islandzki bank Landsbanki, sprzedał wszystkie swoje udziały jakie miał w sklepach Iceland Foods, znajdujących się na terenie Wielkiej Brytanii. Udziały wykupiła spółka Oswestry Acquico, która należy do obecnego zarządu dystrybutora mrożonek i innych inwestorów. Bank był właścicielem 67 proc. udziałów firmy Iceland Foods, których wartość to ok. jeden miliard funtów. Pozwala na to dobra kondycja brytyjskiej spółki, która chce mieć pakiet większościowy.

Najwyższa sprzedaż mrożonek w Polsce przypada na sezon zimowy, kiedy to brakuje świeżych produktów, a te dostępne w sklepach są drogie.

- Od kilku lat obserwujemy systematycznie systematyczny rozwój rynku mrożonych przetworów owocowo-warzywnych - mówi Paweł Garbacki z Hortino, firmy przetwórstwa owocowo-warzywnego. - Z roku na rok rośnie zamożność naszego społeczeństwa, a co za tym idzie coraz częściej sięgamy po produkty przetworzone i półprodukty, w tym mrożone owoce, warzywa czy mieszanki.

(boa)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €