Bliżej franczyzobiorcy
Centrum kompetencyjne, w którym gromadzimy dobre praktyki ze sklepów, pomaga partnerom firmy – mówi Piotr Matluch, prezes zarządu DDD Dobre Dla Domu.
Jak obecnie wygląda rynek wyposażenia wnętrz?
Na pewno stał się znacznie bardziej wymagający, zarówno dla franczyzobiorców, jak i dla organizatorów systemów. Ubiegły rok należał do najcięższych dla branży wyposażenia wnętrz. Czynniki obiektywne, takie jak kryzys ekonomiczny i niestabilna sytuacja na rynkach finansowych, w dużym stopniu ograniczały skłonności Polaków do ponoszenia wydatków na cele inwestycyjne, co w znacznym stopniu ograniczało ruch w sklepach. Nasze szacunkowe dane porównawcze dwóch ostatnich lat mówią o spadku pojemności rynku o 5-10 proc. Mimo to nasza sieć osiągnęła 6 proc. wzrost sprzedaży – w głównej mierze dzięki rozwojowi geograficznemu. Sądzę, że ten rok powinien być łatwiejszy – raczej nie nastąpi już regresja sprzedaży, spodziewam się nawet lekkiej tendencji zwyżkowej. Uważam, że ostatnie 2 lata były klasycznym odkładaniem decyzji inwestycyjnych Polaków i jeśli nie nastąpi jakiś poważny krach na rynkach zewnętrznych, ludzie powoli będą wracać do planów remontowo-wyposażeniowych. Ważnym segmentem napędzającym sprzedaż będzie budownictwo indywidualne.
Ile sklepów DDD planuje uruchomić w tym roku?
Celujemy w 15-20 sklepów, ale poza rozwojem sieci stawiamy na optymalizację działalności sklepów franczyzobiorców. Będziemy skupiać się na wsparciu organizacyjnym istniejących sklepów, lepszej komunikacji i wdrażaniu nowych standardów funkcjonowania. Dysponując doświadczeniem ostatnich dwóch trudnych lat zmieniliśmy podejście w wielu obszarach działalności.
Jakie konkretnie modyfikacje zostały zmienione w sieci?
Powołaliśmy centrum kompetencyjne, w którym gromadzimy wiedzę, pomysły i dobre praktyki ze sklepów, a następnie wykorzystujemy je do poprawy dotychczasowych standardów. Dzięki uruchomionemu portalowi intranetowemu wspieramy też swoich partnerów ciągłym dostępem do tych informacji oraz pomagamy zarządzać marżą, sprzedażą, zapasami, kontrolować majątek sklepu oraz wspieramy we właściwym zatowarowaniu. Pokazujemy też swoim franczyzobiorcom, jak docierać do nowych grup klientów nawiązując współpracę z deweloperami oraz ich klientami, firmami remontowymi oraz montażowymi. Kolejnym sposobem na dotarcie do nowej grupy klientów jest ścisła współpraca z architektami wnętrz. W sklepach powstają strefy wyposażone w aranżatory wnętrz. Dzięki temu klienci mają możliwość skorzystania z fachowej pomocy architektów.
rozmawiał (emka)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


