Rośnie grono rzetelnych

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Około 130 przedsiębiorców, franczyzodawców i organizatorów systemów agencyjnych spotkało się 19 kwietnia w warszawskim hotelu Novotel. Uczestnicy konferencji zorganizowanej przez Polską Organizację Franczyzodawców mieli okazję wysłuchać wykładów specjalistów z dziedziny biznesu i analityków finansowych, a także wymienić doświadczenia z innymi przedsiębiorcami.

- Rolą POF jest stworzenie na polskim rynku jak najlepszych warunków dla rozwoju systemów franczyzowych, zarówno pod względem prawnym, jak i finansowym. Na początku współpracy z franczyzodawcami zawsze staramy się odpowiedzieć na pytanie, czy jest to partner sprawdzony i godny polecenia potencjalnym biorcom licencji – mówiła Monika Dąbrowska, prezes POF.

Podczas spotkania franczyzodawców swoim doświadczeniem dzielili się tez przedstawiciele międzynarodowej korporacji McDonald's oraz firmy PROFIT system.

- Staramy się uświadamiać twórcom konceptów sieciowych, że franczyza to biznes, na którym powinny korzystać obie strony. Współpraca powinna zapewniać korzyści zarówno franczyzodawcom, jak i franczyzobiorcom. Obie strony pracują na wspólny sukces – mówił Michał Wiśniewski, dyrektor działu doradztwa we franczyzie PROFIT system.

W ramach konferencji swoje produkty dla przedsiębiorców z sieci franczyzowych przedstawili specjaliści z firmy Value Tank oraz banku Pekao S A. Gościnnie głos zabrali również popularni analitycy rynków finansowych – Piotr Kuczyński z Domu Inwestycyjnego Xelion oraz Wojciech Białek z Centralnego Domu Maklerskiego Pekao S A. Obaj starali się rozwiać mroki gospodarczej przyszłości i obaj zaprezentowali ją w skrajnie odmiennych barwach. Piotr Kuczyński – zdecydowanie mrocznych.

- Ani inwestorów, ani polityków ostatni kryzys nie nauczył niczego. Bankowość inwestycyjna wciąż jest ściśle powiązana z detaliczną, rządy muszą lawirować pomiędzy rynkami finansowymi a wyborcami, a jedyną szansą na utrzymywanie strefy euro w obecnym kształcie jest drukowanie pieniędzy przez banki centralne. Ponadto nad światową gospodarką wisi widmo rychłego konfliktu zbrojnego pomiędzy Izraelem a Iranem – mówił ekspert.

Nieco więcej optymizmu wlał w serca słuchaczy Wojciech Białek.

- Historyczne analogie pozwalają mieć nadzieję na poprawę koniunktury. Jeśli mam rację, to za mniej więcej pięć miesięcy będzie warto kupić akcje. Giełdy zaczną rosnąć, a złoty umocni się do euro i franka – mówił analityk CDM Pekao SA.

Na części dedykowanej wyłącznie członkom Polskiej Organizacji Franczyzodawców wybrano nowe władze organizacji.

Po konferencji odbyło się walne zgromadzenie członków POF, które wyłoniło nowy zarząd. Na jego czele ponownie stanęła Monika Dąbrowska, a skład uzupełnili, Arkadiusz Słodkowski z firmy konsultingowej PROFIT system, Anna Waszkiewicz z Atlantica, Sylwester Mroczek z Carrefour, Piotr Wilczyński z Vision Express, Janusz Bartkowiak, przedstawiciel ITM Polska, operatora sieci Intermarché i Bricomarché. W komisji rewizyjnej ponownie zasiądą Paweł Korobacz z sieci YES Biżuteria oraz Anna Telecka, reprezentująca markę Presto.

- Poprzedni zarząd za strategiczny cel obrał sobie wprowadzenie Polskiej Organizacji Franczyzodawców do Europejskiej Federacji Franczyzy oraz Światowej Rady Franczyzy. Cieszymy się, że udało się go zrealizować. Chcemy w dalszym ciągu promować franczyzę jako sprawdzony sposób otwierania i prowadzenia własnego biznesu – mówił Arkadiusz Słodkowski.

POF działa od jedenastu lat. W okresie dwuletniej kadencji ustępującego zarządu liczba jej członków i partnerów wzrosła z 17 do 37.

(gum)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €