Leki nie z apteki

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Bliska Mini Drogeria to połączenie apteki i drogerii. Nowy koncept już funkcjonuje w Piszu, kolejnym punktem na mapie będzie Warszawa, do której później dołączą kolejne lokalizacje. Drogerie mają pomóc w ciągłym rozwoju sieci, szczególnie teraz, kiedy trudniej zadebiutować na rynku aptekarskim, a dodatkowych kłopotów przysparzają aptekarzom zawiłości biurokratyczne.

- Zmiana ustawy refundacyjnej znacząco wpłynęła na rynek aptek. Świadczą o tym spektakularne upadki sieci liczących ponad 50 placówek. Ubywa także pojedynczych aptek, które nie wytrzymują tempa zmian rynku – mówi Marcin Ratajczak, dyrektor ds. rozwoju sieci. - Brak możliwości reklamy negatywnie wpłynął na proces uruchamiania aptek. Uważamy, że jest niezgodny z konstytucją.

Bliska Apteka to polska sieć punktów sprzedaży leków powstała w 2000 r. Pod charakterystycznym, niebieskim logo funkcjonuje obecnie 31 aptek własnych oraz 15 franczyzowych. Dodatkowo sieć współpracuje z 46 placówkami, które pozostały niezrzeszone.

Wysokość nakładów inwestycyjnych uzależniona jest od stanu posiadanego lokalu, a co za tym idzie kosztów prac remontowych i adaptacji lokalu. Na samo zatowarowanie i wyposażenie apteki trzeba przeznaczyć ok. 100 tys. zł. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci aptek Bliska ustalana jest z każdym partnerem indywidualnie. Z kolei składka na fundusz marketingowy zawarta jest w opłacie miesięcznej, która stanowi określony procent od obrotów apteki.

- Obecnie przejmujemy lokale po istniejących aptekach, dzięki czemu nakłady inwestycyjne franczyzobiorców znacząco spadły – zaznacza Marcin Ratajczak. – Planujemy otworzyć 15 nowych aptek franczyzowych i podwoić liczbę aptek w grupie zakupowej. Rok chcemy zamknąć z łącznie 150 aptekami własnymi oraz współpracującymi.

Sieć swój rozwój zawdzięcza m.in. dużemu zaangażowaniu franczyzobiorców. Wielu z nich prowadzi już po kilka placówek, tak jak Pan Maciej Wójcicki, który w ciągu roku uruchomił dwie dobrze prosperujące apteki. Dwie kolejne uruchomione zostały w Piszu i w Rynie przy współudziale sieci, realizując koncepcję współpracy spółki z franczyzobiorcą. Wkrótce powstanie piąta apteka.

(boa)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €