Optyk ma różowe okulary
Problemy ze wzrokiem ma coraz więcej Polaków, to sprawia, że rynek salonów optycznych rośnie - mówi Lidia Żarnowska-Prętka, specjalista ds. franczyzy OpenOptyk.
Czy warto zainwestować we własny salon optyczny?
Nasze oczy narażone są na coraz więcej bodźców, które je obciążają. Wiele osób spędza całe dnie przed monitorem komputera, nie tylko w pracy, ale również w domu. Statystyki mówią, że problemy ze wzrokiem ma już co trzeci Polak, a biorąc pod uwagę nasz styl życia można przypuszczać, że ta liczba ciągle będzie rosła. Poza tym okulary stały się nie tylko lekarstwem na problemy ze wzrokiem, ale coraz częściej są też modnym gadżetem, który zmienia się dosyć często. Wszystko to sprawia, że rynek salonów optycznych z roku na rok rośnie, a jego perspektywy są coraz lepsze. Żeby założyć salon optyczny nie trzeba mieć specjalistycznego wykształcenia. Bardzo często współpracę z nami rozpoczynają osoby, które nie miały wcześniej kontaktu z branżą optyczną. OpenOptyk zapewnia im pakiet szkoleń, w trakcie których zdobywają wiedzę umożliwiającą efektywne prowadzenie salonu.
Jakie są plany rozwojowe sieci OpenOptyk?
W ubiegłym roku oddaliśmy nasz koncept w ręce franczyzobiorców. Dziś sieć liczy 14 salonów, z których dziewięć należy do franczyzobiorców i partnerów firmy, a w planach są kolejne otwarcia. W kwietniu nasza sieć powiększyła się o salon franczyzowy w Jarosławiu, wcześniej dołączył franczyzobiorca z Bydgoszczy. Do końca tego roku zamierzamy otworzyć pięć kolejnych salonów. Prowadzimy już rozmowy z trzema potencjalnymi franczyzobiorcami, więc realizacja tegorocznych założeń nie powinna nastręczać większych trudności. Salony OpenOptyk najlepiej radzą sobie w mniejszych miejscowościach, gdzie rynek nie jest jeszcze nasycony i nowy salon optyczny możne pozytywnie wyróżnić się na tle konkurencji.
Rozmawiała (mak)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży apteki i art. zdrowotne
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


