W oczekiwaniu na wrzesień

Co piąty Polak zna obcy język. Franczyzobiorcy prowadzący szkoły językowe, w tym Moose, próbują zmienić niekorzystne statystyki.
Sprawdziliśmy, czy udało się centrali Moose zrealizować plan otwarcia 30 szkół językowych. Do pełnej liczby zabrakło tylko jednej szkoły, ale i tak biorąc pod uwagę rywalizację przynajmniej 15 franczyzowych szkół językowych to bardzo dobry wynik. Tym bardziej, że w tym roku Moose podpisało 14 nowych umów, w tym z franczyzobiorcami z Radomia, Gliwic i Lubina. Część placówek już została uruchomiona, pozostałe czekają z debiutem do września, kiedy zacznie się rok szkolny i ruszą zapisy. A uczniów z pewnością nie zabraknie. Z danych dotyczących znajomości języków wynika, że zaledwie co piąty Polak w przedziale wiekowym 25-64 lat zna biegle jakiś język obcy. Rządzą rosyjski (to pozostałość minionej epoki, bo dziś uczy się go zaledwie 1 proc. uczniów) i angielski. Najlepiej jest w dużych miastach – we Wrocławiu, Warszawie, Poznaniu, Szczecinie. Najgorzej z językami radzą sobie mieszkańcy mniejszych miejscowości województw warmińsko-mazurskiego, opolskiego, lubuskiego i podkarpackiego.
- Nasze szkoły mogą funkcjonować w miastach różnej wielkości. Najmniejszą miejscowością, gdzie funcjonuje Moose są Oborniki Śląskie liczące 8,5 tys., a nieco większa Trzebnica liczy 12,5 tys. mieszkańców. Co ciekawe, nie tylko wielkość miasta decyduje o powodzeniu oddziału, ale także bliskość większej aglomeracji i potencjał jaki tkwi w mieszkańcach - wyjaśnia Grzegorz Kuzyk, wiceprezes zarządu Moose Centrum Języków Obcych.
Moose buduje sieć już trzeci rok. Pomysł działania we franczyzie zrodził się w momencie, kiedy zaczęły wpływać zapytania ze strony kursantów z miast, gdzie firma jeszcze nie była obecna. Franczyzobiorcy w ramach wyłączności terytorialnej prowadzą zajęcia na terenie całego miasta lub powiatu. Często również podsyłają sobie klientów. Większość szkół rusza we wrześniu, bo to najlepszy okres dla branży edukacyjnej. Wcześniej partnerzy przechodzą szkolenia oraz kompletują kadrę nauczycielską.
- Wyróżniamy się od setek innych szkół językowych tym, że nasz lektor przyjeżdża na lekcje do klienta do domu lub do firmy. Dojazd lektora jest bezpłatny, prawie w każde miejsce na terenie danego miasta. Nasz uczeń sam decyduje jaki materiał chciałby przerabiać na zajęciach, też do jakiego egzaminu chciałby się przygotować. Także uczeń decyduje ile lekcji chce mieć w miesiącu, oraz w jakich dniach i godzinach zajęcia się odbywają. Każdy ma możliwość odwołania lekcji i odrobienia jej w innym terminie. Największymi jednak atutami naszych lekcji jest ogromna efektywność takiego sposobu nauki i świetni lektorzy pracujący w naszych oddziałach - dodaje Grzegorz Kuzyk.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU

Abakus Europe arytmetyka mentalna

AMAkids Polska

Brazilian Soccer Schools

Dzikie Pląsy

EarlyMath

Early Stage

Edu3Dkacja

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Galileusz

Giganci Programowania

IQ UP!

KnockKnock - Majsterkowanie dla Dzieci

Lala English

La Mancha Centrum Języka Hiszpańskiego

MałyInżynier.pl

Maple Bear

MathRiders Polska

Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat

Restart - warsztaty malarskie

SmartyKids

Socatots

Speaky Frog

Stemchik

Szkoła Pamięci SPW

Verbatoria

Young Engineers
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej