Konkurencja nakręca ruch

Akcje marketingowe poszczególnych banków pomagają całej branży. Meritum Bank celuje w klientów z mniejszych miast.
Pod logo Meritum Bank działa 16 placówek własnych i 109 partnerskich. Na koniec roku ma ich być już 160. Najbliższe otwarcia będą miały miejsce w Pabianicach, Chełmie, Pile i Poznaniu. Bank pozyskuje partnerów z miast powyżej 20 tys. mieszkańców.
– Osoby zainteresowane współpracą powinny mieć doświadczenie w finansach: w bankowości, pośrednictwie finansowym lub ubezpieczeniach. Jeśli nie spełniają tego warunku, najlepszym rozwiązaniem jest zatrudnienie co najmniej dwóch doświadczonych pracowników – radzi Grzegorz Karmowski, kierownik ds. rozwoju placówek partnerskich Meritum Bank.
Inwestycja w biznes zależy od wielkości lokalu i średnio wynosi 1 tys. zł/m2, co przy powierzchni 50 m2 daje okrągłą kwotę 50 tys. zł. Preferowaną lokalizacją jest centrum miasta. Wynajęty lub własny lokal podlega ocenie Meritum Banku, ponieważ musi spełniać standardy związane z wizualizacją sieci oraz zasadami bezpieczeństwa. Opłaty licencyjne podlegają negocjacjom.
– Idealnym partnerem jest osoba posiadająca zdolności komunikacyjne oraz uczciwa w relacjach z klientem i centralą. Sukcesem partnera jest sytuacja, kiedy przed upływem roku od uruchomienia punktu ten zaczyna być rentowny. Najlepsi potrafią zarabiać już po miesiącu, a najwyższe miesięczne zyski sięgają 200 tys. zł – mówi Grzegorz Karmowski.
Licencjodawca oferuje szkolenia sprzedażowe i produktowe, materiały reklamowe. Jak zauważają eksperci Meritum Banku, wzrost zainteresowania wybranymi produktami wynika nie tylko z akcji marketingowych organizowanych przez sam bank, ale także przez konkurencję. Świadomy klient sprawdza bowiem kilka ofert, zanim wybierze tę najlepszą.
- W najbliższym czasie banki wzmocnią działania mające na celu pozyskanie klienta korzystającego z bankowości elektronicznej. Niektórzy już wprowadzili stosowne aplikacje umożliwiające obsługę swojego konta za pośrednictwem smartfona – mówi Sławomir Gałka, dyrektor regionalny Meritum Bank.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Bank Pekao S.A.

DG - Inwest Leasing & Kredyt

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum

ERGO Hestia

Extrakantor.pl

Generali

Helpeo

KASA Unii Lubelskiej

mFinanse

Millennium Bank

Monetia

Nest Bank

PKO Bank Polski S.A.

Quark Kantory Bitcoin

RCU Ubezpieczenia

Santander

Santander Consumer Bank

VeloBank

Viviamo Ubezpieczamy
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej