Czy Wiśniewski wyleczy Redan?

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jego miejsce zajął Radosław Wiśniewski, który stał już na czele Redanu w latach 1995-2004. Wiśniewski jest założycielem firmy i jej głównym akcjonariuszem. Dotychczas pełnił funkcję przewodniczącego rady nadzorczej. Bogusz Kruszyński powrócił na stanowisko wiceprezesa zarządu, które piastował w latach 2005-2011. Michał Kałużyński, powołany do zarządu Redanu pod koniec 2010 roku, który jednocześnie zajmował stanowisko prezesa zarządu spółki Top Secret, skoncentruje się w całości na realizacji jej celów. Decyzję o zmianach podjęła Rada Nadzorcza spółki 13 czerwca.

Zmiany na czele spółki to efekt przekształceń, które mają na celu przenieść zarządzanie operacyjne na spółki zależne działające w sektorze modowym (spółka Top Secret) oraz dyskontowym (spółka Adesso). Nowy zarząd ma skupić się na wyznaczaniu celów strategicznych dla całej Grupy i nadzorować działanie spółek wchodzących w jej skład.

- Wprowadzone zmiany w zarządzie spółki uproszczą korporacyjną strukturę zarządzania Grupą Redan i wzmocnią realizację strategii rozwoju w obu sektorach: modowym i dyskontowym – mówi Radosław Wiśniewski, nowowybrany prezes zarządu Redan.

Zyski z sieci

Zmiany następują w momencie, kiedy spółka zaczyna wypracowywać dobre wyniki. W maju sprzedaż całej grupy kapitałowej osiągnęła wartość 36 mln zł. Wzrost zanotowano zarówno na rynku dyskontowym, który cały czas notuje wysoką sprzedaż, jak i na rynku modowym, który ostatnio mocno kulał. Na poprawę wyników sprzedaży takich marek jak Top Secret, Troll, Drywash wpłynęła przede wszystkim sprzedaż online oraz dystrybucja na rynkach zagranicznych.

- Tylko w maju sprzedaż zagraniczna była trzykrotnie większa niż rok temu – mówi Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan S.A. – E-commerce praktycznie podwaja obroty od początku roku, a tempo rozwoju jeszcze się zwiększy po wprowadzeniu nowej wersji oprogramowania, uruchomieniu sklepu www w Rosji oraz zwiększeniu wydajności magazynu na Ukrainie.

Za pierwsze 5 miesięcy tego roku udział sprzedaży internetowej oraz zagranicznej w łącznych obrotach części modowej Grupy Redan wyniósł 30 proc., a w samym maju – przekroczył 35 proc.

- Nie osiągamy dziś sukcesów w sprzedaży w sklepach tradycyjnych w Polsce – mówi Kruszyński. – Prowadzimy projekty, których celem jest z jednej strony wzrost obrotów, a z drugiej – eliminacja sklepów nie rokujących uzyskania rentowności.

W maju w segmencie modowym sprzedaż wyniosła 16,7 mln zł. Wartość sprzedaży po 5 miesiącach wyniosła 77,6 mln zł, co oznacza wzrost o 9 proc. Poziom sprzedaży sieci TextilMarket w maju wyniósł 19,6 mln zł, natomiast w ujęciu narastającym za 5 miesięcy br. zwiększył się o 18 proc. i wyniósł 83,3 mln zł. 

(mak)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €