Czy Wiśniewski wyleczy Redan?

Po półtora roku piastowania stanowiska Bogusz Kruszyński został odwołany ze stanowiska prezesa zarządu Redan.
Jego miejsce zajął Radosław Wiśniewski, który stał już na czele Redanu w latach 1995-2004. Wiśniewski jest założycielem firmy i jej głównym akcjonariuszem. Dotychczas pełnił funkcję przewodniczącego rady nadzorczej. Bogusz Kruszyński powrócił na stanowisko wiceprezesa zarządu, które piastował w latach 2005-2011. Michał Kałużyński, powołany do zarządu Redanu pod koniec 2010 roku, który jednocześnie zajmował stanowisko prezesa zarządu spółki Top Secret, skoncentruje się w całości na realizacji jej celów. Decyzję o zmianach podjęła Rada Nadzorcza spółki 13 czerwca.
Zmiany na czele spółki to efekt przekształceń, które mają na celu przenieść zarządzanie operacyjne na spółki zależne działające w sektorze modowym (spółka Top Secret) oraz dyskontowym (spółka Adesso). Nowy zarząd ma skupić się na wyznaczaniu celów strategicznych dla całej Grupy i nadzorować działanie spółek wchodzących w jej skład.
- Wprowadzone zmiany w zarządzie spółki uproszczą korporacyjną strukturę zarządzania Grupą Redan i wzmocnią realizację strategii rozwoju w obu sektorach: modowym i dyskontowym – mówi Radosław Wiśniewski, nowowybrany prezes zarządu Redan.
Zyski z sieci
Zmiany następują w momencie, kiedy spółka zaczyna wypracowywać dobre wyniki. W maju sprzedaż całej grupy kapitałowej osiągnęła wartość 36 mln zł. Wzrost zanotowano zarówno na rynku dyskontowym, który cały czas notuje wysoką sprzedaż, jak i na rynku modowym, który ostatnio mocno kulał. Na poprawę wyników sprzedaży takich marek jak Top Secret, Troll, Drywash wpłynęła przede wszystkim sprzedaż online oraz dystrybucja na rynkach zagranicznych.
- Tylko w maju sprzedaż zagraniczna była trzykrotnie większa niż rok temu – mówi Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan S.A. – E-commerce praktycznie podwaja obroty od początku roku, a tempo rozwoju jeszcze się zwiększy po wprowadzeniu nowej wersji oprogramowania, uruchomieniu sklepu www w Rosji oraz zwiększeniu wydajności magazynu na Ukrainie.
Za pierwsze 5 miesięcy tego roku udział sprzedaży internetowej oraz zagranicznej w łącznych obrotach części modowej Grupy Redan wyniósł 30 proc., a w samym maju – przekroczył 35 proc.
- Nie osiągamy dziś sukcesów w sprzedaży w sklepach tradycyjnych w Polsce – mówi Kruszyński. – Prowadzimy projekty, których celem jest z jednej strony wzrost obrotów, a z drugiej – eliminacja sklepów nie rokujących uzyskania rentowności.
W maju w segmencie modowym sprzedaż wyniosła 16,7 mln zł. Wartość sprzedaży po 5 miesiącach wyniosła 77,6 mln zł, co oznacza wzrost o 9 proc. Poziom sprzedaży sieci TextilMarket w maju wyniósł 19,6 mln zł, natomiast w ujęciu narastającym za 5 miesięcy br. zwiększył się o 18 proc. i wyniósł 83,3 mln zł.
(mak)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej