Sieci uciekają z Grecji
Po Aldim Półwysep Peloponeski opuszcza Carrefour. Francuzi przerzucą siły do Argentyny, gdzie otworzą ponad 100 sklepów.
Problemy gospodarcze Grecji zaczynają udzielać się branży FMCG (dóbr szybko zbywalnych). W 2010 roku decyzję o opuszczeniu greckiego rynku podjęła niemiecka sieć supermarketów Aldi, obecna w 17 krajach Europy. Grecja była pierwszym i jedynym jak dotąd krajem, który Aldi zdecydował się opuścić.
W ślady Niemców idą Francuzi. Informację o zmniejszeniu zaangażowania na greckim rynku podał Carrefour. Do tej pory sieć supermarketów była tam budowana przez spółkę, której udziałowcami byli Carrefour i grecka grupa handlowa Marinopoulos. Teraz francuska centrala planuje sprzedać swoją część dotychczasowym wspólnikom.
Nie oznacza to jednak, że Grecy nie zrobią już zakupów w sklepach marki Carrefour. Grupa Marinopoulos nadal pozostanie wyłącznym franczyzobiorcą Francuzów - tak w Grecji, jak i na Cyprze, Bułgarii, Albanii i w krajach bałkańskich. Nowa struktura własnościowa spółki zarządzającej siecią oznacza jednak mniejsze zaangażowanie francuskiej centrali. Za dalsze losy sieci Carrefour w Grecji odpowiadać będzie Grupa Marinopoulos.
Carrefour wie już, jak zagospodaruje 220 mln dolarów uzyskanych ze sprzedaży udziałów w greckim joint venture. Sieć postawi na kierunek południowoamerykański. Podczas gdy w 2011 roku sprzedaż Carrefoura w Grecji spadała o ponad 8 proc., w Argentynie rosła o 21 proc. Nic dziwnego, że to właśnie w tym kraju centrala zdecydowała się odrabiać gorsze wyniki (w 2011 roku zysk netto Carrefoura spadł o 14,3 proc., do 371 mln euro, co pociągnęło za sobą zmianę prezesa całej grupy). Francuzi chcą w Argentynie otworzyć 129 supermarketów.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


