Sieci uciekają z Grecji

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Problemy gospodarcze Grecji zaczynają udzielać się branży FMCG (dóbr szybko zbywalnych). W 2010 roku decyzję o opuszczeniu greckiego rynku podjęła niemiecka sieć supermarketów Aldi, obecna w 17 krajach Europy. Grecja była pierwszym i jedynym jak dotąd krajem, który Aldi zdecydował się opuścić.

W ślady Niemców idą Francuzi. Informację o zmniejszeniu zaangażowania na greckim rynku podał Carrefour. Do tej pory sieć supermarketów była tam budowana przez spółkę, której udziałowcami byli Carrefour i grecka grupa handlowa Marinopoulos. Teraz francuska centrala planuje sprzedać swoją część dotychczasowym wspólnikom.

Nie oznacza to jednak, że Grecy nie zrobią już zakupów w sklepach marki Carrefour. Grupa Marinopoulos nadal pozostanie wyłącznym franczyzobiorcą Francuzów - tak w Grecji, jak i na Cyprze, Bułgarii, Albanii i w krajach bałkańskich. Nowa struktura własnościowa spółki zarządzającej siecią oznacza jednak mniejsze zaangażowanie francuskiej centrali. Za dalsze losy sieci Carrefour w Grecji odpowiadać będzie Grupa Marinopoulos.

Carrefour wie już, jak zagospodaruje 220 mln dolarów uzyskanych ze sprzedaży udziałów w greckim joint venture. Sieć postawi na kierunek południowoamerykański. Podczas gdy w 2011 roku sprzedaż Carrefoura w Grecji spadała o ponad 8 proc., w Argentynie rosła o 21 proc. Nic dziwnego, że to właśnie w tym kraju centrala zdecydowała się odrabiać gorsze wyniki (w 2011 roku zysk netto Carrefoura spadł o 14,3 proc., do 371 mln euro, co pociągnęło za sobą zmianę prezesa całej grupy). Francuzi chcą w Argentynie otworzyć 129 supermarketów.

(gum)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €