Sport napełnia kieszeń
O wpływie wydarzeń sportowych na sprzedaż sprzętu RTV opowiada Marcin Witkowski, zastępca dyrektora handlowego Mix electronics.
Czy Euro 2012 wpływa na sprzedaż sprzętu RTV, tak jak zakładaliście kilka miesięcy temu?
Odczuwamy pozytywną zmianę. W tygodniu rozpoczęcia Euro 2012 sprzedaż telewizorów był ponad 90 proc. wyższy w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku. Klienci wybierają najczęściej nowości – sprzęt który pojawił się na półkach sklepowych tuż przed mistrzostwami. Najpopularniejsze są telewizory wielkości 46 i 47 cali. Ceny są bardzo różne i uzależnione od rodzaju matrycy. Euro 2012 determinuje również sprzedaż sprzętu mobilnego, dzięki któremu również można śledzić rozgrywki piłkarskie. Są to m.in. smartfony i tablety. Skoczył również popyt na przenośne konsole.
Czy igrzyska olimipjskie, drugie największe wydarzenie sportowe tego roku, ponownie rozbudzi optymizm zakupowy klientów?
Spodziewamy się wzrostu sprzedaży ale skok będzie o wiele mniejszy niż w przypadku rozgrywek Euro 2012. Myślę, że będzie to ok. 10 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. Tego samego spodziewamy się w listopadzie i w grudniu, kiedy proces wymiany nadajników analogowych na cyfrowe będzie dobiegał końca. Większość osób tego typu sprawy zostawia na ostatnią chwilę. Tym razem będzie pewnie podobnie. Prognozujemy, że ogólna sprzedaż w 2012 roku będzie wyższa o 14–15 proc. w porównaniu do roku ubiegłego.
A jak wygląda sprzedaż sprzętu AGD? Czas płynie wolniej dla urządzeń gospodarstwa domowego. Nie starzeją się tak szybko jak sprzęt RTV.
Rzeczywiście postęp technologiczny osiąga w elektronice zawrotne tempo. To co dzisiaj jest nowością, po kilku miesiącach trafia do lamusa. Najszybciej starzeją się komputery, telewizory, telefony komórkowe, aparaty i kamery. Najrzadziej wymienia się sprzęt gospodarstwa domowego, chociaż też częściej niż przed laty. Jeszcze 15 lat temu pralki, czy lodówki pracowały po kilkanaście lat. Teraz 5–6 lat. Klienci wolą wymienić stary sprzęt na nowy, zamiast wydawać pieniądze na naprawy. Części zamienne kosztują prawie tyle samo co cały nowy produkt. Cieszymy się również z rosnącego zainteresowania usługami związanymi z ochroną sprzętu. Klienci coraz częściej korzystają z możliwości przedłużenia gwarancji produktów lub ubezpieczenia sprzętu przed uszkodzeniem.
rozmawiała (mk)
ZOBACZ W KATALOGU
Fonny Funny
Akcesoria do telefonów
Global Neovision
Sprzedaż usług Canal +
Orange
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Play
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Teletorium
Sprzedaż, kupno, serwis telefonów i akcesoriów
T-Mobile Polska SA
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży telekomunikacja, IT, AGD/RTV
Fonny Funny
Akcesoria do telefonów
Global Neovision
Sprzedaż usług Canal +
Orange
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Play
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Teletorium
Sprzedaż, kupno, serwis telefonów i akcesoriów
T-Mobile Polska SA
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


