Uniezależnić się od budowlanki

O nowych kanałach sprzedaży w branży budowlanej opowiada Artur Guzik, dyrektor sprzedaży TIM SA.
Jak firma TIM radzi sobie z obserwowanym na rynku spowolnieniem w branży budowlanej? Dążymy do uniezależnienia się od sektora budowlanego poprzez poszerzanie asortymentu i zdobywanie nowych grup klientów w różnych kanałach sprzedaży. We wrześniu ubiegłego roku przejęliśmy kontrolę nad największym w Polsce sklepem internetowym z elektronarzędziami Narzedzia.pl. To dla nas nowe doświadczenie, bowiem do tej pory działaliśmy wyłącznie na rynku B2B.
Jakie nowe pozycje pojawiły w waszej ofercie? Poszerzamy asortyment o produkty niezwiązane bezpośrednio z branżą elektrotechniczną. Na początku roku wprowadziliśmy do oferty elektronarzędzia, zaś od kwietnia dodatkowo środki ochrony indywidualnej, czyli odzież i artykuły BHP.
Czy uniezależnienie od branży budowlanej ma niwelować efekt sezonowości? Branżę budowlaną cechuje sezonowość w podwójnym znaczeniu. Z jednej strony są to pory roku i wpływ warunków atmosferycznych na realizację inwestycji, z drugiej bardzo zmienna rynkowa koniunktura. Rynku elektronarzędzi z kolei nie dotyka taka sezonowość jak sektora budowlanego.
Jakie inne usługi świadczy TIM SA? Od 1,5 roku dostarczamy naszym klientom wartość dodaną w postaci szkoleń elektrotechnicznych organizowanych wspólnie z największymi producentami z branży. Chcemy, by zdobywali oni wiedzę o nowinkach technicznych i nowatorskich zastosowaniach produktów, które mogą u nas kupić. Część szkoleń kończy się uzyskaniem certyfikatu autoryzowanego instalatora danego systemu czy technologii, a to z kolei daje naszym klientom możliwość poszerzenia swojej oferty i pozyskania nowych zleceń. Z drugiej strony, szkolenia są otwarte także dla firm i osób niebędących dotąd klientami TIM.
rozmawiał (boa)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej