McDonald’s będzie jak KFC?

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

1 lipca na fotelu prezesa globalnej korporacji doszło do przełomowej zmiany. 67-letniego Jima Skinnera, który z siecią związany był od 41 lat, a kierował nią od 2004 roku, zastąpił jego bliski współpracownik - Don Thompson. I choć zarówno przedstawiciele McDonald's, jak i obserwatorzy rynkowi przewidywali, że zasadniczo nic w strategii sieci się nie zmieni, to wygląda na to, że nowy szef ma w tej kwestii inne zdanie.

49-letni Thompson pochylił się właśnie nad liczącą 160 pozycji księgą receptur na fast-foodowe dania i po jej dogłębnej analizie ogłosił zamiar jej zrewolucjonizowania.
- Nasi klienci dali nam pozwolenie na poszerzanie horyzontu naszej marki, toteż wejdziemy w nowe kategorie produktowe – powiedział Thompson, cytowany przez portal newyork.newsday.com.

Te „nowe kategorie” to przede wszystkim potrawy z drobiu. Zdaniem Thompsona wprowadzenie większej liczby dań z kurczaka przekona bardziej oszczędnych klientów – ceny mięsa drobiowego są obecnie znacznie niższe, niż wołowiny. Na dodatek fakt, że McDonald's chce postawić na drób, może też spodobać się gościom restauracji oczekującym bardziej dietetycznych posiłków. Tradycyjny BigMac z mięsem wołowym ma 550 kalorii, sześć kawałków kurczaka McNuggets ma ich zaledwie 280.

Zdaniem analityków pomysły na nowe menu wynikają z faktu, że sieć szuka remedium na poprawę sprzedaży. Według danych majowych, przychody McDonald's wciąż rosną, ale poniżej oczekiwań. Majowa sprzedaż światowej ikony fast-food wzrosła w ujęciu rocznym o 3,3 proc., przy czym pod uwagę brane były lokale otwarte od co najmniej 13 miesięcy. Analitycy zaś spodziewali się podniesienia przychodów o 5 proc. Niższa od planowanej była dynamika w Stanach Zjednoczonych i Europie, a na Bliskim Wschodzie i w Afryce sprzedaż spadła. Spadki dotyczyły w dużej mierze również chińskiego oddziału sieci, bo w Państwie Środka osłabł popyt.

(gum)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €