Bricomarché dopasowany do rynku

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Czy w Polsce istnieje jeszcze miejsce na wielkopowierzchniowe sklepy z branży „dom i ogród”?
Duże sieci z branży mają w Polsce 40-procentowy udział w rynku, podczas gdy w Europie zachodniej wskaźnik ten wynosi 80 proc. Najsłabsze nasycenie rynku jest w mniejszych miejscowościach, gdzie przeważają niezrzeszone małe sklepy. Dużych sklepów markowych jest tam niewiele. Ich przewagą są regularne dostawy produktów, zazwyczaj pochodzących bezpośrednio od producentów. Dzięki temu placówki te mogą zaoferować bogatszy asortyment, wykraczający poza podstawowe produkty. Supermarkety oferują kilkakrotnie więcej produktów, niż niezależne sklepy. Nas interesują miasta od 6 tys. mieszkańców. O klienta chcemy powalczyć też niższą ceną. Nowością w sklepach Bricomarché są produkty sygnowane marką sieci, tańsze o 20-30 proc. od oferty znanych firm. Bricomarché posiada w swojej ofercie obecnie 3 marki własne: sprzęt ogrodowy Bestgreen, elektronarzędzia McKenzie i wkłady kominkowe La Foyer. Ponadto w wielu kategoriach asortymentowych Bricomarché oferuje swoją markę GO-ON. Sieć jest w trakcie wprowadzania kolejnych marek własnych - farb Nuance oraz paneli podłogowych Perfectline.

Czy w Bricomarché możemy spodziewać się jeszcze jakichś zmian?
Dopasowujemy placówki do nowych zwyczajów zakupowych Polaków. W koncepcie Bricomarché zaczęliśmy uwzględniać fakt, że sklepy z branży „dom i ogród” odwiedza coraz więcej kobiet. W związku z tym zwiększamy asortyment dekoracyjny i ogrodowy oraz dzielimy sklep na dwie części: zakupy konieczne (budowlanka, majsterkowanie) i zakupy dla przyjemności (ogród, dekoracja wnętrz). Powierzchnia sklepów wynosi od 1,4 tys. do 2 tys. m2. Podział wymusza też stosowanie odmiennych rozwiązań marketingowych, skierowanych w większym stopniu do kobiet. W ofercie sklepów jest ponad 15 tys. artykułów budowlanych i dekoracyjnych. Sieć oferuje również sprzedaż roślin i coraz bardziej rozbudowaną ofertę produktów dla zwierząt, m.in. karmy.

Gdzie obecnie otwierane są sklepy Bricomarché?
Skupiamy się na rozwoju po wschodniej stronie Wisły, gdzie mamy najmniej placówek. Ostatnio organizowaliśmy spotkania dla kandydatów na franczyzobiorców w Olsztynie, w Krakowie i w Łodzi. W ubiegłym roku w Warszawie i w Lublinie. Zainteresowanie współpracą jest spore. We wszystkich spotkaniach wzięło udział ok. 200 osób. W 2012 roku chcemy otworzyć 10 sklepów i ok. 40 w 2013 roku.

Rozmawiała (mk)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €