Bricomarché dopasowany do rynku

O zmianie się zwyczajów zakupowych klientów opowiada Janusz Bartkowiak, członek zarządu Grupy Muszkieterów w Polsce.
Czy w Polsce istnieje jeszcze miejsce na wielkopowierzchniowe sklepy z branży „dom i ogród”?
Duże sieci z branży mają w Polsce 40-procentowy udział w rynku, podczas gdy w Europie zachodniej wskaźnik ten wynosi 80 proc. Najsłabsze nasycenie rynku jest w mniejszych miejscowościach, gdzie przeważają niezrzeszone małe sklepy. Dużych sklepów markowych jest tam niewiele. Ich przewagą są regularne dostawy produktów, zazwyczaj pochodzących bezpośrednio od producentów. Dzięki temu placówki te mogą zaoferować bogatszy asortyment, wykraczający poza podstawowe produkty. Supermarkety oferują kilkakrotnie więcej produktów, niż niezależne sklepy. Nas interesują miasta od 6 tys. mieszkańców. O klienta chcemy powalczyć też niższą ceną. Nowością w sklepach Bricomarché są produkty sygnowane marką sieci, tańsze o 20-30 proc. od oferty znanych firm. Bricomarché posiada w swojej ofercie obecnie 3 marki własne: sprzęt ogrodowy Bestgreen, elektronarzędzia McKenzie i wkłady kominkowe La Foyer. Ponadto w wielu kategoriach asortymentowych Bricomarché oferuje swoją markę GO-ON. Sieć jest w trakcie wprowadzania kolejnych marek własnych - farb Nuance oraz paneli podłogowych Perfectline.
Czy w Bricomarché możemy spodziewać się jeszcze jakichś zmian?
Dopasowujemy placówki do nowych zwyczajów zakupowych Polaków. W koncepcie Bricomarché zaczęliśmy uwzględniać fakt, że sklepy z branży „dom i ogród” odwiedza coraz więcej kobiet. W związku z tym zwiększamy asortyment dekoracyjny i ogrodowy oraz dzielimy sklep na dwie części: zakupy konieczne (budowlanka, majsterkowanie) i zakupy dla przyjemności (ogród, dekoracja wnętrz). Powierzchnia sklepów wynosi od 1,4 tys. do 2 tys. m2. Podział wymusza też stosowanie odmiennych rozwiązań marketingowych, skierowanych w większym stopniu do kobiet. W ofercie sklepów jest ponad 15 tys. artykułów budowlanych i dekoracyjnych. Sieć oferuje również sprzedaż roślin i coraz bardziej rozbudowaną ofertę produktów dla zwierząt, m.in. karmy.
Gdzie obecnie otwierane są sklepy Bricomarché?
Skupiamy się na rozwoju po wschodniej stronie Wisły, gdzie mamy najmniej placówek. Ostatnio organizowaliśmy spotkania dla kandydatów na franczyzobiorców w Olsztynie, w Krakowie i w Łodzi. W ubiegłym roku w Warszawie i w Lublinie. Zainteresowanie współpracą jest spore. We wszystkich spotkaniach wzięło udział ok. 200 osób. W 2012 roku chcemy otworzyć 10 sklepów i ok. 40 w 2013 roku.
Rozmawiała (mk)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej