Toy Planet wyprzedził Smyka

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Toy Planet cały czas pracuje nad rozbudową swojej sieci sprzedaży, jednak teraz dużo więcej uwagi przywiązuje do wyboru miejsca, w którym prowadzony będzie sklep. Od niedawna firma zaczęła otwierać swoje punkty w mniejszych miastach liczących nawet 20 tys. mieszkańców, chociaż wcześniej skupiała się wyłącznie na największych aglomeracjach.

- Małe miasta przeważnie nie mają jeszcze specjalistycznych sklepów dla dzieci, a ryzyko wejścia konkurencji, na przykład Smyka, praktycznie nie istnieje. Oczywiście nie można liczyć na obroty, jakie uzyskuje się w największych centrach handlowych, ale koszty prowadzenia działalności, przede wszystkim wysokość czynszu, są również dużo niższe - mówi Robert Momocki, właściciel sieci sklepów z zabawkami Toy Planet.

Sklepy Toy Planet mają od 50 do 120 m2 powierzchni i znajdują się w centrach handlowych lub przy głównych ulicach miast. W zależności od wielkości lokalu, na inwestycję trzeba przeznaczyć co najmniej 150 tys. zł. Prowadząc sklep z artykułami dla dzieci trzeba liczyć się z sezonowością tej branży. Najlepszy okres na uruchomienie nowego sklepu to przełom marca i kwietnia oraz listopada i grudnia. Wówczas przedsiębiorca może zacząć zarabiać już od pierwszego miesiąca.

- Sytuacja na rynku nie należy do najłatwiejszych, a spowolnienie gospodarcze zaczyna być coraz bardziej widoczne. Odczuwamy to przede wszystkim w malejących wydatkach na zabawki. Dlatego staramy się podejmować działania, które pozwolą naszym franczyzobiorcom zwiększyć obroty i jednocześnie zredukować koszty prowadzenia działalności – wyjaśnia Momocki.

W całej Polsce działa 28 sklepów Toy Planet, z których 23 prowadzą franczyzobiorcy. Franczyzobiorca może liczyć na pomoc w pozyskaniu lokalu, prowadzeniu rekrutacji, szkoleniu personelu oraz na wsparcie koordynatora, który opiekuje się konkretnym franczyzobiorcą.

(mak)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €