Eldorado stawia na rozwój
Prezes spółki Eldorado chce stworzyć w ciągu 3-5 lat ogólnopolską sieć sprzedaży
Jak podaje „Profit”, utworzenie w roku 1990 firmy Eldorado było pomysłem na biznes dwóch przyjaciół z Politechniki Lubelskiej: Artur Kawy i Jarosława Wawerskiego.
Zaczynali od dystrybucji hurtowej soków Hortex. W roku 1996 otworzyli swój pierwszy supermarket w Łęcznej pod Lublinem. Obecnie są jednym z największych krajowych dystrybutorów artykułów spożywczych. Do grupy Eldorado należą cztery firmy zależne: supermarkety Stokrotka i sklepy Groszek (działające na zasadzie franchisingu), spółka Grente zajmująca się dystrybucją świeżych owoców i warzyw, oraz firma Elpro zarządzająca nieruchomościami.
Przychody grupy, która zatrudnia ponad 1400 osób, wynosiły w roku 2001 ponad 488 mln zł, a zysk netto 7 mln. Plany na rok 2002 przewidują wzrost przychodów – do 555 mln złotych.
Więcej: Zofia Leśniewska, Profit, 25 luty 2002Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej