Sezon dobiega końca
Nasi franczyzobiorcy pracują latem, a zimą poszukują lokali pod nowe otwarcia - mówi Radosław Charubin, właściciel firmy Multi Ice, franczyzodawcy sieci Lody Bonano.
Lodziarnie zarabiają głównie wiosną i latem. Jakie zadania stoją przed franczyzodawcą, gdy sezon się kończy, a jakie w trakcie jego trwania?
Lodowy biznes opiera się na sezonowości. Sprzedaż trwa przez sześć miesięcy w roku, od kwietnia do końca września. Pomimo to osiągane zyski są na tyle imponujące, że pozwalają na to, aby kolejne pół roku odpoczywać. Nasi franczyzobiorcy zimą jednak nie próżnują. Zazwyczaj w tym okresie poszukują lokali, aby otworzyć w nich kolejne lodziarnie spod znaku Lody Bonano. Osoby, które chcą „ruszyć" z początkiem kwietnia okres zimowy wykorzystują na przystosowanie lokalu.
Jak podsumuje Pan otwarcia, które doszły do skutku w tym roku? Jakie są plany w tym zakresie na rok przyszły?
W tegorocznym sezonie otworzyliśmy 26 nowych lokali franczyzowych. Sześć z nich otworzyli franczyzobiorcy, którzy podjęli z nami współpracę w poprzednich sezonach i na dzień dzisiejszy posiadają po 2, a nawet 3 lodziarnie. Sezon powoli zbliża się ku końcowi, jednak zainteresowanie naszą siecią nie słabnie. Niemalże codziennie zgłaszają się do nas potencjalni franczyzobiorcy. W związku z tym szacujemy, iż w następnym sezonie znów otworzymy ok. 20 lokali Lody Bonano. Obecnie wyznaczyliśmy sobie cel posiadania 100 lodziarni na terenie całego kraju. Po osiągnięciu tejże liczby planujemy rozwój marki poza granicami kraju. Obecnie posiadamy lodziarnię na Słowacji, która działa już drugi sezon. Zainteresowani naszymi lodami są również Czesi i Niemcy. W ostatnim czasie kontaktowały się z naszą firma osoby ze Szwecji, Anglii i Hiszpanii.
Czy w ślad za otwarciami idą działania mające na celu wspomaganie rozpoznawalności marki?
Regularnie przeznaczamy 10 proc. przychodów netto na reklamę. Wysokie wydatki na marketing mają służyć właśnie umacnianiu brandu. Zwłaszcza, że konkurencja robi wszystko, by podrabiać i kopiować nasz koncept. W praktyce naszą jedyną bronią przeciw takim działaniu jest nacisk na promocję marki i budowanie jej świadomości wśród klientów.
Biznes w sieci Lody Bonano opiera się na sprzedaży lodów. Czy w przyszłości możliwe jest rozszerzenie menu?
Sieć rozwija się od 2003 roku i od początku stawiamy na lody - amerykańskie świderki. Do naszego menu niemalże rokrocznie dodawane są nowe propozycje. Dbamy o to, by nasza oferta nie nudziła się klientom i nie traciła na atrakcyjności. Jednak podstawowym elementem menu są lody świderki i nie planujemy w tym zakresie zmian.
Rozmawiał (gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
Tokyo Chessecake Bakery
Cukiernie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

