Przygarną wolnych strzelców

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Idea „coworkingu”, czyli wspólnego pracowania, przybyła do Polski ze Stanów Zjednoczonych. W 2006 dwóch znajomych freelancerów postanowiło skończyć z samotnością, jaka dotyka samodzielnie pracujących „wolnych strzelców”. Wynajęli biuro i zaprosili przyjaciół, by wspólnie pracować.

- Ich spotkania stały się na tyle regularne, że wyrósł z tego ruch o nazwie „Jelly” (ang. kisiel, galaretka). W Polsce podobny ruch przyjął nazwę coworking. Pierwsze biura powstawały w 2009 r. w dużych miastach takich jak Kraków, Warszawa czy Wrocław. Wolni strzelcy i samodzielni przedsiębiorcy chętniej niż przed kilkoma laty wychodzą z domów, by dzielić się doświadczeniem, kreatywnością oraz pomysłami na efektywne funkcjonowanie w tym odrobinę nietypowym systemie pracy – mówi Karolina Rudnicka ze Studia Kreatywnej Współpracy, które w Polsce chce rozwija centra dla freelancerów we franczyzie pod nazwą CoworkingConference Studio.

Dwa otwarte do tej pory biura sieci działają w Krakowie. Coworkerzy zazwyczaj zaczynają tam pracę pomiędzy godziną 9-10, kończą około godziny 17-18. Są tam zatem przez cały czas otwarcia biura. Mają do dyspozycji przestrzeń rzędu kilkudziesięciu metrów kwadratowych, miejsce relaksu, kuchnię i jadalnię, a także salę konferencyjną, z której mogą korzystać wraz ze swymi klientami.

- Coworking jest już dobrze znany na polskim rynku, świadczyć o tym mogą nowo powstające biura oraz portale dla freelancerów, których również przybywa – przekonuje Rudnicka.

Jej firma chce otwierać biura w miastach powyżej 150 tys. mieszkańców. Plany przewidują pozyskanie dwóch partnerów w tym roku i uruchomienie ich placówek na początku przyszłego. Franczyzobiorcy CoworkingConference Studio muszą liczyć się z wydatkiem rzędu 55 tys. zł na przysposobienie lokalu pod działalność. Opłata startowa w sieci sięga 10 tys. zł netto, a miesięczna – 2 tys. zł netto. Dawca licencji szacuje, że zwrot inwestycji powinien nastąpić po 10 miesiącach. Jego przychody oparte będą na trzech filarach: prowadzeniu biura coworkingowego, wynajmie sal szkoleniowo-konferencyjnych oraz świadczeniu usług sekretarskich na zasadach outsourcingu. Jak rozkładają się zarobki na poszczególne źródła?

- Najmniejszy procent przychodów stanowią kwoty uzyskiwane z tytułu świadczenia usług sekretarskich. Proporcji między coworkingiem i salami szkoleniowymi nie można określić bez odwołania do konkretnego punktu. Sale szkoleniowe przynoszą szybszy zarobek, jednak zamówienia mają tu z reguły charakter incydentalny. Coworking cechuje stabilność przychodu – raz pozyskany klient zostaje na dłużej – jednak nie ma tu mowy o „złotych strzałach”, ponieważ każde biuro ma ograniczoną pojemność. Przyglądając się specyfice lokalnego rynku, grupom potencjalnych klientów oraz konkretnemu lokalowi wybieramy najbardziej dochodową kompozycję usług – mówi Rudnicka.

(gum)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €