Firma zawsze na szczycie

Marta Zagórska, franczyzobiorczyni Re/Max z Podhala, opowiada o początkach swojej współpracy oraz o rynku nieruchomości w Zakopanem.
Kiedy związała się pani z firmą Re/Max?
Biuro nieruchomości pod logo Re/Max uruchomiłam wspólnie z siostrą w Zakopanem w 2009 roku. Jednak firmę poznałam wcześniej, przebywając w Kanadzie. Dzięki siostrze, która współpracowała z Re/Max dowiedziałam się na temat systemu pracy biur. Do podpisania umowy franczyzowej przekonały mnie m.in. jasny system prowizji oraz zasady współpracy z agentami. Poza tym Re/Max to jedyna firma z branży, która pokonała oceany, a swoje agencje otworzyła na kilku kontynentach. Międzynarodowy system polecania ofert sprawia, że nasi klienci pochodzą nie tylko z Polski, ale również z USA, Austrii czy Słowacji. W realizacji zagranicznych zleceń pomaga specjalny program informatyczny.
Jaką pozycję zajmuje pani biuro na lokalnym rynku?
Moja agencja sprzedaje co trzecią nieruchomość. Tak zresztą był plan w momencie otwarcia biura. W 2012 roku osiągnęliśmy efektywność sprzedaży na poziomie 40 proc. Oznacza to, że sprzedajemy blisko połowę nieruchomości nam powierzonych. Jacek Wójcicki, nasz agent, został agentem roku w regionie południowym. Wracając do rynku, prestiż Zakopanego znajduje odzwierciedlenie w cenach nieruchomości. Niejednokrotnie kształtują się one na poziomie tych, które osiągają nieruchomości w Warszawie, Łodzi, Poznaniu i Katowicach. Nie przeszkadza to jednak klientom, bo rozwój infrastruktury turystycznej sprzyja ogromnemu zainteresowaniu inwestorów regionem. Lokalizacja nieruchomości w kurorcie turystycznym to inwestycja, której stopa zwrotu niejednokrotnie odbiega od standardów rynkowych i wynosi znacznie mniej niż 10 lat.
Co pani zdaniem jest najważniejsze w pracy biura nieruchomości?
Niewątpliwym atutem marki Re/Max jest praca na umowach wyłączności sprzedaży nieruchomości. Rozwój biura wiąże się w znacznej mierze ze zwiększeniem obsady agentów, lecz w moim przypadku nie za wszelką cenę. Często słyszę komentarze, że musimy mieć dużo agentów. Moja polityka jest prosta - nie ilość, tylko jakość. Agenci, z którymi współpracuję, to osoby profesjonalne, zorientowane w rynku lokalnym, dla których najważniejszy jest klient i obsługa na jak najwyższym poziomie.
rozmawiał (dw)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej