Kto nalewa benzynę?

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Jak podaje „Gazeta Wyborcza”, miesiąc temu firma Shell Produkty Polska (należąca w całości do Shell Polska) kupiła od firmy DEA Mineraloel Polska sieć 16 stacji benzynowych w Katowicach. Poinformowała o tym w komunikacie. W lutym większość stacji przemalowano w barwy Shella.

Klient, który na nich zatankuje i poprosi o fakturę VAT, wpada w konsternację. Oto bowiem: na fakturze w rubryce „sprzedawca” odczytuje nazwę Shell Paliwa Polska; na pieczątce przystawionej na fakturze przez pracownika stacji widnieje nazwa DEA Mineraloel Polska; kwitek z kasy fiskalnej informuje, że paliwo sprzedała firma Shell Polska Polska; a na wszystkich tych dokumentach pod różnymi nazwami występuje ten sam NIP.

Wielu przedsiębiorców, którzy tankują na tych stacjach ma problemy z zaksięgowaniem tych zakupów (niewiedzą, kto właściwie sprzedaje paliwo na dawnych stacjach DEA), żeby nie zostać posądzonym o fałszowanie faktur.

Rzecznik Shell Polska Alfred Kupczak nie potrafił odpowiedzieć na to pytanie. Poinformował jedynie, że firma Shell Paliwa Polska dopiero powstanie, firma Shell Polska Polska w ogóle nie istnieje, a DEA Mineraloel Polska nie działa już jako osobna firma.

Jeden z wysokich urzędników Urzędu Skarbowego w Poznaniu, w którym powinny być dane o Shell Paliwa Polska i Shell Polska Polska (obie firmy podają Poznań jako siedzibę), stwierdził że obie firmy nie istnieją i nie mogą prowadzić legalnej działalności.

Wiecej: Sławomir Starzyński, Gazeta Wyborcza, 27 luty 2002
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €