Kryzys nas nie dotyczy

Skuteczna sprzedaż franczyzy jest możliwa tylko wtedy, gdy zasady konceptu sieciowego są zrozumiałe - mówi Dario Rabboni, franczyzodawca włoskich restauracji Ci Gusta.
Na polskim rynku nie brakuje sieci proponujących kuchnię włoską. W jaki sposób Ci Gusta chce odróżniać się od konkurentów?
Zauważyliśmy, że rozwijające się na polskim rynku marki z kuchnią włoską w większości nie mają swoim pochodzeniem z Italią zbyt wiele wspólnego. W przypadku Ci Gusta jest inaczej. Przepisy na nasze dania zostały opracowane w mojej ojczyźnie, we Włoszech. Nasi kucharze szkolą franczyzobiorców na całym świecie, dzieląc się z nimi swoją wiedzą i umiejętnościami. Dlatego też każdy franczyzobiorca zobowiązany jest przed otwarciem firmy przybyć do naszej siedziby i wziąć udział w tygodniowym programie szkoleniowym. To nas wyróżnia od innych, tzw. „włoskich” restauracji.
Skąd decyzja o wyborze Polski jako kolejnego kierunku rozwoju zagranicznego?
Zdecydowaliśmy się na wejście do Polski, ponieważ postrzegamy ją jako szybko rosnący, ciekawy rynek. Nasz pierwszy lokal otworzyliśmy w Warszawie, na ulicy Chłodnej, w miejscu zajmowanym wcześniej przez popularną lodziarnię Calypso. Kiedyś to było ważne miejsce na kulinarnej mapie Warszawy, a my do pewnego stopnia chcemy korespondować z tą tradycją. Nasz pierwszy punkt ma być czymś więcej niż tylko placówką pilotażową, ma służyć jako wzorzec dla jednostek franczyzowych. Chcemy, aby stał się naszym biurem, z którego będziemy planować rozwój naszej sieci w Polsce. Myślę, że możemy otwierać lokale Ci Gusta w każdym większym mieście w Polsce. Sama Warszawa ma potencjał na co najmniej trzy lokalizacje.
Jaką ofertę ma Ci Gusta dla swoich partnerów franczyzowych?
Uważamy, że skuteczna sprzedaż franczyzy jest możliwa tylko wtedy, gdy zasady konceptu sieciowego są proste i zrozumiałe. Skomplikowane biznesy trudno jest powielać. Nasza koncepcja jest bardzo elastyczna pod względem cen - zarówno dla franczyzobiorców, jak i dla klientów. Dlatego z powodzeniem otwieramy restauracje na całym świecie - od Indii i Chin po Europę. W biedniejszych regionach Azji utrzymujemy rentowność naszych sklepów, bo niższe ceny kompensowane są przez wyższy popyt ze strony licznej populacji.
A jak na ekspansję wpływa obecna, niepewna sytuacja gospodarcza, zwłaszcza we Włoszech, skąd pochodzi sieć?
Nie boimy się aktualnych zawirowań gospodarczych. Nie wpływają one na nas w żaden sposób. Jeśli typowa rodzina ma mniej pieniędzy, to co prawda jej członkowie zrezygnują w pierwszej kolejności z wydatków na jedzenie poza domem, ale rodzice nawet w gorszych czasach nie odmówią dzieciom słodyczy lub lodów za 4-5 zł. I tu jest miejsce dla produktów Ci Gusta, zarówno w krajach o najniższych jak i najwyższych dochodach. W końcu nie sprzedajemy luksusowych zegarków.
Czy Ci Gusta można określać mianem sieci typu fast food ?
Nie, skądże. Ja nazywam Ci Gusta doskonałym przykładem czegoś odwrotnego, czyli slow-food. Tu można usiąść, odpocząć i cieszyć się daniami kuchni włoskiej. Co więcej, nasza żywność jest zdrowa. Prawdą jest jednak, że chcielibyśmy być podobni do McDonald's jeśli chodzi o przejrzystość i sprawność organizacji systemu franczyzowego.
Rozmawiał (gum)
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej