Kryzys nas nie dotyczy

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Na polskim rynku nie brakuje sieci proponujących kuchnię włoską. W jaki sposób Ci Gusta chce odróżniać się od konkurentów?
Zauważyliśmy, że rozwijające się na polskim rynku marki z kuchnią włoską w większości nie mają swoim pochodzeniem z Italią zbyt wiele wspólnego. W przypadku Ci Gusta jest inaczej. Przepisy na nasze dania zostały opracowane w mojej ojczyźnie, we Włoszech. Nasi kucharze szkolą franczyzobiorców na całym świecie, dzieląc się z nimi swoją wiedzą i umiejętnościami. Dlatego też każdy franczyzobiorca zobowiązany jest przed otwarciem firmy przybyć do naszej siedziby i wziąć udział w tygodniowym programie szkoleniowym. To nas wyróżnia od innych, tzw. „włoskich” restauracji.

Skąd decyzja o wyborze Polski jako kolejnego kierunku rozwoju zagranicznego?
Zdecydowaliśmy się na wejście do Polski, ponieważ postrzegamy ją jako szybko rosnący, ciekawy rynek. Nasz pierwszy lokal otworzyliśmy w Warszawie, na ulicy Chłodnej, w miejscu zajmowanym wcześniej przez popularną lodziarnię Calypso. Kiedyś to było ważne miejsce na kulinarnej mapie Warszawy, a my do pewnego stopnia chcemy korespondować z tą tradycją. Nasz pierwszy punkt ma być czymś więcej niż tylko placówką pilotażową, ma służyć jako wzorzec dla jednostek franczyzowych. Chcemy, aby stał się naszym biurem, z którego będziemy planować rozwój naszej sieci w Polsce. Myślę, że możemy otwierać lokale Ci Gusta w każdym większym mieście w Polsce. Sama Warszawa ma potencjał na co najmniej trzy lokalizacje.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Jaką ofertę ma Ci Gusta dla swoich partnerów franczyzowych?
Uważamy, że skuteczna sprzedaż franczyzy jest możliwa tylko wtedy, gdy zasady konceptu sieciowego są proste i zrozumiałe. Skomplikowane biznesy trudno jest powielać. Nasza koncepcja jest bardzo elastyczna pod względem cen - zarówno dla franczyzobiorców, jak i dla klientów. Dlatego z powodzeniem otwieramy restauracje na całym świecie - od Indii i Chin po Europę. W biedniejszych regionach Azji utrzymujemy rentowność naszych sklepów, bo niższe ceny kompensowane są przez wyższy popyt ze strony licznej populacji.

A jak na ekspansję wpływa obecna, niepewna sytuacja gospodarcza, zwłaszcza we Włoszech, skąd pochodzi sieć?
Nie boimy się aktualnych zawirowań gospodarczych. Nie wpływają one na nas w żaden sposób. Jeśli typowa rodzina ma mniej pieniędzy, to co prawda jej członkowie zrezygnują w pierwszej kolejności z wydatków na jedzenie poza domem, ale rodzice nawet w gorszych czasach nie odmówią dzieciom słodyczy lub lodów za 4-5 zł. I tu jest miejsce dla produktów Ci Gusta, zarówno w krajach o najniższych jak i najwyższych dochodach. W końcu nie sprzedajemy luksusowych zegarków.

Czy Ci Gusta można określać mianem sieci typu fast food ?
Nie, skądże. Ja nazywam Ci Gusta doskonałym przykładem czegoś odwrotnego, czyli slow-food. Tu można usiąść, odpocząć i cieszyć się daniami kuchni włoskiej. Co więcej, nasza żywność jest zdrowa. Prawdą jest jednak, że chcielibyśmy być podobni do McDonald's jeśli chodzi o przejrzystość i sprawność organizacji systemu franczyzowego.

Rozmawiał (gum)

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €