W internecie liczy się pomysł

Mariusz Składanowski, twórca witryny Demotywatory.pl, opowiada o tym, jak przy niskich nakładach finansowych zarabiać na stronie www.
Skąd wzięła się popularność serwisu Demotywatory.pl?
Pomysł na demotywatory przywędrował zza wielkiej wody, gdzie małe obrazki z wypisaną sentencją motywowały pracowników korporacji. Tam też narodziły się inne obrazki, demotywatory, które były odpowiedzią na słodycz i wyświechtane teksty otaczające pracowników. Polskie demotywatory są nieco inne, niż amerykański pierwowzór. Na naszej stronie pojawiły się obrazki ilustrujące polską codzienność, rozterki i marzenia młodych ludzi. Popularność demotywatorów zaczęła się na początku 2009 roku. Wodą na młyn był marketing wirusowy. Internauci sami chwalili się sukcesem swojego obrazka, rozsyłając link znajomym, a my nie musieliśmy na promocję wydawać ani grosza. Dziś Demotywatory.pl odwiedza codziennie ok. 1 mln osób.
Jak można zarabiać na rozrywkowej stronie internetowej?
Przede wszystkim zarabiamy na reklamach umieszczonych na stronie przez Google. W ten sposób może zarabiać każdy, nawet właściciel strony, którą odwiedza niewielu internautów. Oczywiście, wówczas przychody są niewielkie, ale to przecież dopiero pierwszy krok. Właśnie tak wyglądały nasze początki. Na lepsze kieszonkowe można zarobić gdy miesięcznie nasza strona ma kilka milionów odsłon. Oczywiście można zdecydować się na promocję witryny w popularnych wyszukiwarkach, ale koszty takich poczynań są nieproporcjonalnie wysokie w stosunku do efektów, jakie przynoszą.
Czy da się powtórzyć sukces strony Demotywatory.pl?
O sukcesie demotywatorów zadecydowała przede wszystkim unikalna treść. Ten serwis jest tworzony wyłącznie przez internautów. To oni tworzą obrazki i swoimi głosami decydują, czy z „Poczekalni” wyjdą na „Główną”, gdzie będą mogły liczyć na uwagę miliona odwiedzających. Największym problemem kolejnych portali podobnych do naszego jest wewnętrzne kopiowanie. Ktoś wrzuci obrazek na nasz portal, a już chwilę później pojawia się on na kilku kolejnych stronach. Oczywiście, inspiracje czerpane są z różnych źródeł, bardzo często są to zagraniczne serwisy z podobnymi rysunkami, wszak internet nie ma granic, a pewne treści są uniwersalne.
Rozmawiała (mak)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej