Niepokojące wieści z Carrefoura

Reuters spekuluje, że Francuzi mogą wycofać się z Polski. Co wtedy z franczyzobiorcami?
Carrefour potrzebuje 3 mld euro na ratowanie swoich hipermarketów w Europie – ta wiadomość zatrzęsła branżą handlową w niejednym europejskim kraju. Pieniędzy na wsparcie swojego budżetu Francuzi mają bowiem szukać wycofując się z m.in. z Polski, Rumunii i Turcji.
Mimo licznych zapytań, nie doczekaliśmy się oficjalnego komentarza w tej sprawie ze strony polskiej centrali Carrefour. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że informacje o ewentualnym wyjściu Carrefoura z polskiego rynku wynikają jedynie z dziennikarskiej nadinterpretacji.
- Nie warto ich nawet komentować – powiedział portalowi Franchising.pl jeden z menedżerów sieci, który pragnął jednak zachować anonimowość.
Czy franczyzobiorcy mają powody do niepokoju? Z pewnością coś jest na rzeczy, bo Carrefour od paru lat ucieka z kolejnych rynków. W 2009 roku zrezygnował z planów rozwoju w Rosji i Algierii. W tym roku zmniejszył też zaangażowanie w Grecji, gdzie jego sklepy prowadzone są już tylko przez wyłącznego franczyzobiorcę. W ostatnich latach francuskie markety zniknęły też z Japonii, Meksyku i Tajlandii, a od niedawna mówi się o możliwym wyjściu grupy z Singapuru. Carrefour pozostaje drugą na świecie grupą handlową (pierwszy jest Wal-Mart), ale ze względu na problemy na rodzimym rynku zapowiedział plan restrukturyzacji, który zakłada redukcję zatrudnienia o 600 osób.
Ewentualne wyjścia francuskiego giganta z polskiego rynku oznaczałoby perturbacje dla właścicieli franczyzowych marketów Carrefour Express. Nad Wisłą działa ich ponad 200. Odwrót Francuzów wiązałby się prawdopodobnie z przejęciem jego sklepów przez jednego z głównych konkurentów. W tym gronie wymienia się takich graczy, jak Auchan, Tesco czy Wal-Mart. Gdyby czarny scenariusz się sprawdził, franczyzobiorcy ponownie stanęliby przed wyborem dawcy licencji.
Od Redakcji
Dzień po publikacji artykułu Carrefour przesłał oświadczenie, w którym dementuje możliwość wyjścia sieci z Polski:
Georges Plassat, prezes Grupy Carrefour stwierdził dziś rano podczas prezentacji półrocznych wyników Grupy i prezentacji średnioterminowego planu strategicznego, że Polska – gdzie Grupa ma bardzo silną pozycję – będzie jednym z krajów, w których Grupa zamierza intensyfikować swoją obecność w różnych formatach.
(gum)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...