Agent w Top Secret

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Redan zamyka sklepy, wymienia kierowników na agentów i rozwija się za wschodnią granicą. Firma notuje 9 mln zł straty, chociaż sprzedaż i marża handlowa rosną (odpowiednio 15 proc. i 12 proc.) - tak w skrócie można podsumować pierwsze półrocze 2012 u właściciela marek Top Secret i Troll.

Z mapy sklepów Top Secret zniknęło w pierwszym półroczu sześć nierentownych placówek. Do końca tego roku ich los podzielą jeszcze trzy sklepy. Resztę czeka diametralna zmiana zarządzania, bowiem miejsce kierowników zajmą agenci, którzy będą pracować na własny rachunek, a nie na etat. Obecnie sieć sklepów własnych Top Secret i Troll liczy 63 placówki, do tego dochodzi jeszcze 111 sklepów franczyzowych.

Największe nadzieje Redan wiąże ze sprzedażą w internecie oraz rozwojem sieci sklepów w Rosji i na Ukrainie. W pierwszej połowie tego roku sklepy zagraniczne odpowiadały za 20 proc. sprzedaży i w ciągu roku wzrosły o 8 proc. Obecnie za granicą działa 47 sklepów Top Secret, z których 38 należy do franczyzobiorców. Do końca tego roku w samej tylko Rosji sieć ma powiększyć się o 20 nowych punktów, które zostaną otwarte w miastach mających co najmniej 1 mln mieszkańców.

Dobrze radzi sobie e-sklep Top Secret, który miał w pierwszym półroczu 10 proc. udział w sprzedaży. Grupa Redan zapowiada, że w 2015 r. przychody z tego kanału wyniosą 100 mln zł.
- Zamierzamy to osiągnąć m.in. dzięki nowej platformie internetowej, która zostanie uruchomiona niebawem. Chcemy kompleksowo wykorzystać mocne strony zarówno internetu, jak i kanału tradycyjnego, dlatego wprowadzimy do naszych sklepów urządzenie zwane i-shop, które umożliwi klientom sprawdzenie pełnej oferty w e-sklepie i przymierzenie wybranego modelu w tradycyjnym sklepie – mówi Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan.

W pierwszym półroczu sprzedaż Grupy Redan wyniosła 195 mln zł i wzrosła o 15 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Wzrosła również marża handlowa, która wyniosła 88 mln zł (78,8 rok wcześniej). Firma nie uchroniła się jednak od wzrostu kosztów oraz strat na pozostałej działalności operacyjnej, które ostatecznie przyniosły Redanowi 9 mln zł straty. Przynosząca dotąd największe zyski sieć Textilmarket tym razem rozczarowała, bowiem pomimo dobrej sprzedaży (101,9 mln zł, wzrost o 18 proc.) i rosnącej marży handlowej (40,3 mln zł, wzrost o 20 proc.), sieć zanotowała 1,2 mln zł straty. Nie najlepiej radzi sobie również sektor modowy zajmujący się dystrybucją marek Top Secret, Troll i Drywash, który pierwsze półrocze zamknął 5,8 mln zł stratą.

(mak)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €