Eksperci doradzą

Od udziału w Targach Franczyzy przedsiębiorcy mogą rozpocząć poszukiwania właściwej licencji na biznes, mówi Monika Dąbrowska, prezes Polskiej Organizacji Franczyzodawców.
Jak organizacja zaznaczy swoją obecność w trakcie 10. edycji Targów Franczyzy?
Stoisko na Targach, gdzie będziemy doradzać przedsiębiorcom, jakich błędów unikać przy wyborze sieci franczyzowej to niejedyna aktywność POF-u. Jak co roku równolegle do imprezy odbywa się forum edukacyjne, na którym eksperci POF podpowiedzą jak założyć i poprowadzić z sukcesem firmę we franczyzie.
Stoiska członków Polskiej Organizacji Franczyzodawców będą opatrzone logo organizacji, aby franczyzobiorcy wiedzieli, które sieci spełniają międzynarodowe wymogi Kodeksu Etyki Udzielania Franczyzy. Członkostwo nakłada na firmy wiele obowiązków związanych z udostępnianiem pełnego know-how, rozwiązywaniem kwestii spornych i wsparciem dla franczyzobiorców. Franczyza jest sposobem rozwoju firmy, do którego niezbędna jest wiarygodność franczyzodawcy. Bez niej bardzo trudno jest znaleźć odpowiednich partnerów biznesowych. Dlatego coraz więcej organizatorów systemów widzi korzyści płynące z przystąpienia do POF.
Jak weryfikować obietnice, które franczyzodawcy składają w trakcie kampanii pozyskiwania partnerów?
Najlepiej zrobić to jeszcze przed podpisaniem umowy, żeby nie zawieść się już na początku współpracy. Wystarczy skontaktować się z franczyzobiorcami, którzy działają w sieci od dłuższego czasu i zapytać o ich doświadczenia. Nie bójmy się też zadawać trudnych pytań właścicielowi konceptu franczyzowego: jaką ma długofalową strategię, czy jego pomoc nie ogranicza się wyłącznie do uruchomienia biznesu. Poprośmy go również o przedstawienie wyników finansowych przykładowych placówek partnerskich.
Rozmawiał (dw)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej