Wegetarianizm na licencji

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Żaden instytut badawczy nie prowadzi tak dokładnych i regularnych badań o liczbie wegetarian w Polsce, jak o liczbie bezrobotnych co kwartał informuje GUS. Niemniej jednak szacuje się, że jedynie co setny Polak nie je mięsa. Oznacza to, że mniej niż pół miliona jest klientami restauracji wegetariańskich. Oczywiście tego typu lokale również chętnie odwiedzają osoby, dla których to miła zmiana w menu. Inaczej jest w Indiach. Ze względów religijnych prawie połowa populacji tego kraju nie je mięsa - muzułmanie unikają wieprzowiny, zaś Hindusi wołowiny. Nie mogli tego nie zauważyć włodarze największych sieci fast foodowych. Subway otworzył w ostatnim tygodniu restaurację z bezmięsnymi kanapkami. W przyszłym roku to samo zrobi McDonald's.
- Jedna część populacji Indii nie może zabijać bydła, a druga jeść wieprzowiny - wyjaśnił pragmatycznie agencji AFP tą decyzję Rajesh Kumar Maini, rzecznik McDonald's na północy Indii.

Dwie sieci, które w Polsce otwierają wegetariańskie restauracje to Green Way i Bioway. Koszty inwestycji w biznes są zbliżone w przypadku obu firm. Green Way wymaga od franczyzobiorców 400 tys. zł na otwarcie lokalu o powierzchni 150 m2. Partnerzy mogą uruchomić restaurację w mieście liczącym pół miliona mieszkańców. Do tej pory Green Way otworzył prawie 40 punktów. Druga ze wspomnianych sieci - Bioway - wymaga od inwestorów 300 tys. zł. Co ważne ani Green Way, ani Bioway nie oczekuje, że franczyzobiorcy będą wegetarianami.

(dw)

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €