Prawo każe liczyć kalorie

Choć ustawa nakazująca informowanie klientów w USA o zawartości kalorii poszczególnych dań jeszcze nie weszła w życie, McDonald’s celowo robi falstart.
Propozycja obowiązkowego informowania o kaloriach pojawiła się w USA parę lat temu. Większość firm umieściła odpowiednie informacje w menu bez groźby kary, jednak McDonald's z początku przeciwny, długo przekonywał się do słuszności pomysłu. W myśl nowej ustawy wszystkie sieci, które mają 20 lub więcej restauracji muszą informować swoich klientów o wartościach kalorycznych dań z menu. Ogólnokrajowe przepisy dotyczą także sieci detalicznych.
Choć zmiana stanowiska McDonald's wydaje się być wywołana presją ze strony organów nadzoru i działaczy na rzecz zdrowego trybu życia, dziś fast foodowy potentat twierdzi, że świadomość wartości kalorycznych przyciągnie jeszcze więcej klientów. Umieszczenie dodatkowej informacji w menu blisko 14 tys. amerykańskich restauracji zapoczątkuje pewnie nowy trend, który szybko skopiuje reszta konkurencji. Jeden z największych konkurentów McDonald's, a mianowicie sieć barów z kanapkami dobrowolnie zaczęła umieszczać licznik kalorii w swoich lokalach.
Nieznana jest jeszcze data wejścia w życie ustawy regulującej informacje zawarte w restauracyjnych menu i prawdopodobnie nie zostanie ona ustalona przed amerykańskimi wyborami prezydenckimi. Margo Wootna, dyrektor ds. dietetyki w organizacji non-profit Center for Science in the Public Interest uważa że ustawa nakazująca publikowanie liczby kalorii wejdzie w życie zapewne pod koniec 2013 roku.
Władze Nowego Jorku poszły o krok dalej w walce z otyłością i nie informują, lecz zabraniają sprzedaży coca-coli w dużych pojemnikach, za jakie uznano te o pojemności powyżej 16 uncji, czyli ok. 475 ml. Budzący kontrowersję zakaz dotyczy także wszystkich napojów wysoko-słodzonych w butelkach oraz kubkach i będzie obowiązywać w barach szybkiej obsługi, kinach, teatrach, stołówkach pracowniczych oraz innych miejscach sprzedających gotowe posiłki.
Wprowadzenie podobnych regulacji w Polsce nie jest brane pod uwagę. Obecnie McDonald's prowadzi w naszym kraju 296 lokali. W tym roku sieć uruchomiła 17 restauracji, a kolejnych 5 obiektów jest w budowie. Wszystkie zostaną uruchomione jeszcze przez końcem grudnia.
(boa)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...