Apetyt na fast food

W ciągu trzech lat Subway chce potroić liczbę restauracji w Polsce. Każdy z franczyzobiorców zainwestuje co najmniej 100 tys. dolarów.
Amerykańskie kanapki radzą sobie na polskim rynku coraz lepiej, a to zaostrza apetyt. Nic więc dziwnego, że firma, korzystając z dużego zainteresowania jej kanapkami, chce zawojować dalszą część rynku i zapowiada skokowy rozwój. Do końca 2015 roku sieć restauracji Subway ma się powiększyć z działających obecnie 58 do 150.
- Popularność sieci opiera się na coraz większej rozpoznawalności marki i sprawdzonym modelu jej franczyzy – wyjaśnia Martin Princ, manager odpowiedzialny za rozwój firmy Subway w Europie Środkowo-Wschodniej. - Dowodem na to jest fenomenalny start sieci Subway w Rumunii w marcu bieżącego roku, kiedy to sprzedaż przewyższyła polską średnio o 350 proc. Oczywiście na wynik wpłynęła zarówno znajomość marki, jak i mocno ugruntowany zwyczaj jedzenia poza domem. To samo widzimy w Bułgarii – dodaje.
Chociaż plany firmy są ambitne, to wydają się jednak możliwe do zrealizowania, zwłaszcza, jeśli weźmiemy pod uwagę, że w ciągu bieżącego roku liczba restauracji Subway w Polsce powiększyła się o 16 nowych punktów. W rozwoju sieci pomóc może również zmiana nawyków żywieniowych Polaków, którzy coraz chętniej jedzą poza domem. Dowody na to płyną z samej sieci, która podaje, że w porównaniu z 2011 punkty Subway zanotowały 11 proc. wzrost sprzedaży i 14 proc. wzrost liczby klientów.
Obecnie sieć Subway liczy w Polsce 58 placówek, a niebawem dołączy do nich 10 kolejnych, które jeszcze są w budowie. Na naszym rynku firma pojawiła się 12 lat temu. Restauracje Subway działają wyłącznie we franczyzie. Sieć obecna jest w 100 krajach, gdzie działa ponad 37 tys. restauracji.
- Służymy im doświadczeniem w zakresie znajdowania najlepiej rokujących lokalizacji, negocjacji umów czy dostarczania wiedzy operacyjnej, którą pogłębiamy od lat - mówi Michał Dorszewski, w sierpniu wyróżniony przez sieć Subway tytułem Regionalny Agent Rozwoju Roku 2012.- Jednocześnie cały czas są oni blisko związani z lokalnym rynkiem. Z naszych doświadczeń wynika, że we franczyzie Subway sprawdzają się nie sensu stricto inwestorzy, ale ci, którzy są gotowi naprawdę zaangażować się w biznes.
(mak)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...