Przyczepa pełna zysku

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Rynek wypożyczalni przyczep jest w Polsce dość mocno nasycony. Czym Przyczepy Martin chcą się na nim wyróżnić?
Naszą przewagą konkurencyjną jest fakt, że jesteśmy partnerem jednej z największych w Polsce sieci marketów budowlano-dekoracyjnych. Uruchamiamy placówki w sąsiedztwie punktów tej marki, co łączy się z szeregiem korzyści. Otworzyć wypożyczalnię przyczep można wszędzie, ale chodzi o to, by zrobić to w miejscu, które gwarantuje ciągły dopływ klientów. Trudno o lepszą gwarancję stałego popytu, niż sąsiedztwo sklepu znanej marki.

Czy ograniczacie się do współpracy z tą jedną siecią, czy w planach jest też rozszerzenie jej na inne marki?
Nie, bo to ona sama zaproponowała nam partnerstwo. Nie zamierzamy porozumiewać się z nikim innym, gdyż działamy na zasadzie wzajemnej wyłączności. Bliskość klientów marketu nie jest jedyną korzyścią, na jaką mogą liczyć nasi franczyzobiorcy. Chodzi również o marketing. Przede wszystkim nasze przyczepy są oznakowane kolorystyką i logotypem dużej marki, co budzi zaufanie klienta i zachęca go do korzystania z naszych usług. Dodatkowo informacje o wypożyczalni są podawane przez głośniki w centrum handlowym, co stanowi silną reklamę.

Placówki Przyczep Martin powinny dysponować odpowiednim taborem. Od czego zależy, jak liczny powinien być?
Na początku franczyzobiorca kupuje 8 przyczep, które pozwalają mu rozkręcić interes. To koszt sięgający 49 tys. zł. Z czasem, gdy firma funkcjonuje już na „pełnych obrotach” konieczne może okazać się rozbudowanie taboru do 12-14 przyczep.

Przy założeniu, że przyczepa kosztuje ok. 3,8 tys. zł, a wypożyczenie jej na dobę – 50 zł, należałoby ją wypożyczyć 76 razy, by się zwróciła...
Zgadza się, choć nie do końca. Proponujemy pomyśleć o tym w inny sposób. Otóż proszę zauważyć, że okres eksploatacji przyczepy w naszej sieci to dwóch lata. Później narażalibyśmy się na konieczność częstego jej serwisowania. Po dwóch latach bez problemu można sprzedać przyczepę nawet za ok. 2,5 tys. zł. Czyli tak naprawdę koszt zakupu jednej to nie 3,8 tys. zł, a niewiele ponad tysiąc. To zmienia postać rzeczy.

A kto ustala cenę sprzedaży?
Franczyzobiorca może ją kształtować według własnego uznania, oczywiście zgodnie z jej stanem technicznym. Bardzo często zdarza się, że stali klienci w końcu dochodzą do wniosku, że nie opłaca im się ciągle wypożyczać sprzętu i decydują się na jego kupno, jeszcze przed upłynięciem wspomnianego okresu. Sprzedaż przyczep to istotna część naszego biznesu, we wszystkich placówkach.

Ile ich powstało do tej pory?
W tej chwili mamy trzy punkty własne we Wrocławiu i jeden punkt partnerski w Rumi. Niebawem przekażemy też naszą placówkę w Swarzędzu w ręce franczyzobiorcy. Intensywnie szukamy partnerów w Zielonej Górze i Zgorzelcu, tam szczególnie zależy nam na czasie. Prowadzimy też rozmowy w Poznaniu.

W sieci nie występuje opłata wstępna. Czy są opłaty miesięczne bądź marketingowe?
Nie. Nasze wynagrodzenie jako franczyzodawcy mieści się w cenie przyczep, które my dostarczamy oraz w miesięcznym czynszu za najem lokalizacji. Teren jest dzierżawiony przez nas, a my podnajmujemy go franczyzobiorcy. Dzięki temu partner zyskuje nie tylko korzystną lokalizację, ale i dostęp do mediów, ochrony oraz infrastruktury związanej z obsługą klienta. Byłoby bardzo trudno zorganizować je we własnym zakresie.

Rozmawiał (gum)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €