Stado Niebieskich Słoni

Komputer, oprogramowanie i drukarka wystarczą do otwarcia własnego wydawnictwa Niebieski Słoń. Działa ich już w Polsce 50.
Wydawnictwo w centrum handlowym? Czemu nie. Zwłaszcza, gdy każda książka jest drukowana na specjalne zamówienie, a bohaterem bajkowej przygody za każdym razem jest inny mały klient. Tak właśnie wygląda działalność wydawnictwa Niebieski Słoń, które oferuje „Książkę o twoim dziecku”. Taki biznes nie tylko daje zarobić, ale też kształci i rozbudza w dzieciach miłość do książek, z którą w naszym kraju niestety z roku na rok jest coraz gorzej. Jak podaje Biblioteka Narodowa, w 2010 roku aż 56 proc. Polaków nie przeczytało żadnej książki.
- Każde dziecko marzy o tym, żeby stać się głównym bohaterem bajki. Nasze wydawnictwo znalazło sposób, żeby tego dokonać. Wystarczy wpisać imię i nazwisko dziecka do tekstu książki, a potem złożyć ją wraz z ilustracjami w naszym programie i wydrukować – wyjaśnia Rafał Kwiatkowski, dyrektor ds. rozwoju Wydawnictwa Niebieski Słoń. - Obecnie pracujemy nad oprogramowaniem, które pozwoli drukować bajki nie tylko po polsku, ale również w innych językach.
Mini wydawnictwo można uruchomić w domu, ale równie dobrze działalność sprawdza się w centrach handlowych, czy księgarniach. Wystarczy do tego komputer z oprogramowaniem do edycji bajek, laserowa drukarka i zszywacz do tekstów. Opłata wstępna wynosi 1,8 tys. zł. Franczyzobiorca musi również nabyć półprodukty, których koszt to ok. 2 tys. zł. Inwestycja zwraca się po sprzedaży ok. 80-100 książek, co następuje po ok. 2 miesiącach.
W sieci działa 50 punktów franczyzowych, firma poszukuje jednak kolejnych biorców licencji, którzy będą chcieli otworzyć jednostki m.in. w Warszawie, Bydgoszczy, Puławach, czy Łodzi. Franczyzobiorcy Wydawnictwa Niebieski Słoń uzyskują wyłączność na obszarze zamieszkałym przez 200 tys. osób. W ramach opłaty licencyjnej otrzymują również oprogramowanie do edycji bajek, zszywacz, materiały promocyjne oraz przechodzi szkolenie z obsługi programu i zarządzania placówką.
(mak)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej