Co dalej z Cartridge World?

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Międzynarodowa sieć punktów regeneracji kartridży oraz sprzedaży akcesoriów do drukarek, Cartridge World, obecna jest w naszym kraju od 10 lat. Koncept znany jest w 47 krajach i zrzesza ponad 1650 placówek na całym świecie. Masterfranczyzobiorcą na Polskę i kraje Europy Środkowo-Wschodniej od października 2007 roku była firma Cartridge World (CEE) SA. Półtora roku temu za 3,7 mln zł przejęła ją wraz ze sklepami własnymi i franczyzowymi notowana na NewConnect spółka Direct eServices. Nowy właściciel, wbrew informacjom na podanym na własnej stronie internetowej, zarządza placówkami tylko w naszym kraju.

Pod szyldem Cartridge World działa obecnie 17 punktów regeneracji tonerów, siedem z nich prowadzą franczyzobiorcy. Większość z nich funkcjonuje w dużych miastach wojewódzkich, dlatego firma starała się ostatnio pozyskać partnerów z mniejszych miejscowości. Nowi franczyzobiorcy mieli być przez pół roku zwolnieni z opłat franczyzowych.

- Pozyskałam zainteresowanie konceptem i akcept przystąpienia do sieci ze strony trójki przedsiębiorców z małych miast, jednak nie można było zawrzeć z nimi umów - mówi portalowi Franchising.pl Grażyna Marciniak, była pełnomocnik zarządu Cartridge World ds. franczyzy. - Po przeprowadzonych badaniach marketingowych przygotowałam nowy, dostosowany do realiów rynku pakiet franczyzowy z propozycjami poprawek w umowie oraz nowy system opłat. Jednak zarząd spółki Direct eServices przez cztery miesiące nie znalazł czasu aby się do nich ustosunkować.

Pozyskiwanie franczyzobiorców i otwieranie nowych punktów stoi w miejscu od 3 lat. Dotychczasowi partnerzy już stracili cierpliwość i przestali płacić składki na fundusz marketingowy, który w ich mniemaniu, nie przynosi im żadnych korzyści. Zarząd przyjął to do wiadomości i na razie nie upomina się o zaległości.

Giełdowa spółka Direct eServices nie ma się najlepiej, dlatego pilnie potrzebuje dofinansowania. Mimo prowadzonej od początku roku restrukturyzacji ma coraz większe problemy z pozyskiwaniem klientów. Dziś, tj. 28 września, akcjonariusze na nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu podejmą decyzję o emisji 100 mln akcji serii E z wyłączeniem prawa poboru. Środki umożliwią prowadzenie dalszej działalności oraz ekspansję na rynku akcesoriów komputerowych – tłumaczy zarząd spółki.

Direct eServices zadebiutował na NewConnect na początku ubiegłego roku i jeszcze w pierwszym kwartale kurs ustanowił rekord na poziomie 4,19 zł. Od tego czasu porusza się w trendzie spadkowym.

(boa)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €