Abra współpracuje z multibiorcami

Najlepszym dowodem na rentowność biznesu jest fakt, że franczyzobiorcy wykupują licencje na prowadzenie kilku sklepów meblowych.
Ogólnopolska sieć sklepów meblowych Abra w najbliższych latach skoncentruje się na otwarciach we franczyzie. Na razie w ramach sieci działają 72 punkty własne oraz 9 partnerskich. Należąca do międzynarodowej Grupy Steinhoff spółka Abra jest obecnie największą nieproducencką siecią sklepów meblowych. W najbliższych latach spółka zamierza skoncentrować się na współpracy partnerskiej w miastach do 100 tys. mieszkańców.
- Intensywna budowa sieci franczyzowej jest dla nas naturalnym etapem rozwoju – mamy rozpoznawalną markę oraz stabilną sieć własną w dużych miastach. Rozwój w mniejszych miastach opieramy o franczyzę i sprawdzony model biznesowy, potwierdzony wynikami pierwszych placówek licencyjnych - wyjaśnia Dorota Placzyńska menadżer ds. rozwoju sieci.
Inwestycja we franczyzowy sklep meblowy Abra wynosi ok. 90 tys. zł. Tyle kosztuje adaptacja i wyposażenie placówki zgodnie ze standardami firmy. Na ekspozycję sklepu sieć udziela partnerowi nieoprocentowanego kredytu na 12 miesięcy. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 500 zł plus 3 proc. od cen zakupu. Abra nie pobiera opłaty marketingowej.
- Opracowując nasz model franczyzowy założyliśmy rozszerzanie współpracy z dotychczasowymi franczyzobiorcami i premiowanie przedsiębiorców, którzy decydują się na otwieranie kolejnych sklepów. To założenie się sprawdza, bowiem po roku od uruchomienia pierwszego sklepu franczyzowego mamy już trzech multifranczyzobiorców – mówi Dorota Placzyńska.
Jak pokazują wyniki badań PMR "Rynek wyposażenia wnętrz w Polsce 2011" Polacy w sklepach meblowych kupują najczęściej: całe komplety mebli (21 proc.), sofy/wersalki/narożniki (16,7 proc.), meble kuchenne (13,6 proc.) i szafy (11,7 proc.). Oferta sklepów Abra obejmuje wyposażenie zarówno kuchni, pokoju dziecinnego jak i salonu.
(emka), (dw)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej