Handel – bezpieczna inwestycja
Rynek jest perspektywiczny, ale nie rozwija się już tak dynamicznie, jak w latach poprzednich - mówi Jacek Spychała z firmy Żabka Polska.
Jakie wydarzenia miały największy wpływ na branżę spożywczą w ciągu tego roku?
Pierwszą połowę roku zdominował temat Euro 2012. Większość sieci handlowych zanotowała wzrosty sprzedaży w kategoriach związanych z oglądaniem meczów piłki nożnej, dlatego wysokie obroty notowały punkty sprzedaży przekąsek oraz napoje. Druga połowa roku nie jest już tak optymistyczna. W Polsce odnotowaliśmy spektakularne upadki firm turystycznych oraz finansowych, w lipcu upadłość ogłosiła sieć delikatesów Bom. Mimo to handel detaliczny jest nadal jedną z najbezpieczniejszych dla inwestorów branż, która wciąż ma duży potencjał rozwoju. Rynek będzie się jednak cały czas konsolidował, również dzięki aktywności firmy Żabka Polska. W tym roku dołączyła do nas sieć sklepów Zatoka, kolejne wyrażają takie zainteresowanie.
Jaka jest pana zdaniem przyszłość rynku?
Rynek jest nadal bardzo perspektywiczny, ale rozwija się mniej dynamicznie, niż w latach poprzednich. Co roku obserwujemy cyklicznie zmniejszającą się liczbę placówek w kanale tradycyjnym. Według różnych danych od 2006 roku liczba sklepów spożywczych zmniejszyła się o ponad 21 tys. Trend spadkowy najwyraźniej można zaobserwować w liczbie sklepów małoformatowych i średniej wielkości. Jest to zatem bardzo dobry moment, aby zastanowić się nad przystąpieniem do dużej, stabilnej finansowo sieci sklepów, takiej jak Żabka, która zapewni ajentowi pełne wsparcie logistyczne, sprzedażowe i marketingowe. Na trudnym i coraz bardziej wymagającym rynku takie sieci jak Żabka czy Freshmarket, mające przejrzystą strukturę asortymentową, sprawdzony model biznesowy i nie obawiające się inwestować, mają szansę na dalszy rozwój.
Rozmawiała (mak)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


