Handel – bezpieczna inwestycja

Rynek jest perspektywiczny, ale nie rozwija się już tak dynamicznie, jak w latach poprzednich - mówi Jacek Spychała z firmy Żabka Polska.
Jakie wydarzenia miały największy wpływ na branżę spożywczą w ciągu tego roku?
Pierwszą połowę roku zdominował temat Euro 2012. Większość sieci handlowych zanotowała wzrosty sprzedaży w kategoriach związanych z oglądaniem meczów piłki nożnej, dlatego wysokie obroty notowały punkty sprzedaży przekąsek oraz napoje. Druga połowa roku nie jest już tak optymistyczna. W Polsce odnotowaliśmy spektakularne upadki firm turystycznych oraz finansowych, w lipcu upadłość ogłosiła sieć delikatesów Bom. Mimo to handel detaliczny jest nadal jedną z najbezpieczniejszych dla inwestorów branż, która wciąż ma duży potencjał rozwoju. Rynek będzie się jednak cały czas konsolidował, również dzięki aktywności firmy Żabka Polska. W tym roku dołączyła do nas sieć sklepów Zatoka, kolejne wyrażają takie zainteresowanie.
Jaka jest pana zdaniem przyszłość rynku?
Rynek jest nadal bardzo perspektywiczny, ale rozwija się mniej dynamicznie, niż w latach poprzednich. Co roku obserwujemy cyklicznie zmniejszającą się liczbę placówek w kanale tradycyjnym. Według różnych danych od 2006 roku liczba sklepów spożywczych zmniejszyła się o ponad 21 tys. Trend spadkowy najwyraźniej można zaobserwować w liczbie sklepów małoformatowych i średniej wielkości. Jest to zatem bardzo dobry moment, aby zastanowić się nad przystąpieniem do dużej, stabilnej finansowo sieci sklepów, takiej jak Żabka, która zapewni ajentowi pełne wsparcie logistyczne, sprzedażowe i marketingowe. Na trudnym i coraz bardziej wymagającym rynku takie sieci jak Żabka czy Freshmarket, mające przejrzystą strukturę asortymentową, sprawdzony model biznesowy i nie obawiające się inwestować, mają szansę na dalszy rozwój.
Rozmawiała (mak)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej