Co w trawie piszczy

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Firma Mr Green Grass zajmuje się pielęgnacją trawników. Podobne firmy zadebiutowały na rynku w USA w latach 70. ubiegłego wieku. Polscy specjaliści od pielęgnacji trawników weszli na rynek w 2000 roku. Na początku działalność firmy ograniczała się do Krakowa i okolic, rok temu firma weszła do Warszawy a w lutym 2012 w Trójmieście ruszył pierwszy franczyzowy punkt Mr Green Grass. Później dołączyli partnerzy z Łodzi, Rzeszowa oraz Tarnowa.

- Firmy świadczące kompleksowe usługi ogrodnicze nie posiadają zazwyczaj w swojej ofercie całorocznej oferty pielęgnacji trawnika. Przeważnie ograniczają się do usług świadczonych na wiosnę, a później zapominają o swoich klientach, bo za tego typu usługi pobierają niewielkie kwoty i jest to dla nich nieopłacalne. Nasza oferta wypełniła niszę, która znalazła się w ofercie ponad 5 tys. firm ogrodniczych i jak na razie nikt nie podjął się wprowadzenia na rynek konkurencyjnych usług – tłumaczy Olaf Obruśnik, właściciel firmy.

Własną firmę pielęgnującą trawniki można otworzyć mając ok. 40 tys. zł i samochód dostawczy. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 15 tys. zł, opłata bieżąca to 7 proc. przychodów, a na fundusz marketingowy trzeba przeznaczyć 3 proc. przychodów.

Franczyzobiorca otrzymuje sprzęt do pielęgnacji trawników, przechodzi również szkolenie techniczne oraz biznesowe. Nowa placówka uczestniczy w działaniach promocyjnych firmy, otrzymuje od niej materiały reklamowe oraz wizerunkowe, na przykład oklejenie samochodu oraz wizytówki. Mr Green Grass zapewnia swoim partnerom wyłączność terytorialną na danym obszarze.

(mak)

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €