Jakie promocje lubią klienci?

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Jak podaje „Gazeta Wyborcza”, z badań przeprowadzonych przez „ARC Rynek i Opinie” wynika, że stosowana przez super i hipermarkety strategia organizowania częstych promocji, jest najbardziej popularna wśród klientów (71 proc. wskazań). Producenci i sprzedawcy stosują jeszcze inne chwyty – dodają próbki, drukują kupony konkursowe, albo namawiają do zbierania kodów kreskowych.

Nie każdą z tych form działań marketingowych klienci lubią tak samo. Generalnie nie zbyt pożądane są rozmaite kupony konkursowe czy wycinanie kodów kreskowych, bo jak uważają fachowcy wymaga to za dużo „zachodu” ze strony klienta.

Nie wszystkie rodzaje promocji są tak samo zachęcające – wcale nie te najlepiej widoczne przyciągają rzesze klientów. Respondenci przyznają, że ich ulubioną formą jest sprzedawanie np. trzech rzeczy za cenę dwóch (uważa tak 44 proc. ankietowanych).

Łatwość ulegania promocjom czy też sympatia dla nich zależy w pewnej mierze od sytuacji finansowej. Zasada jest bardzo prosta – im niższe dochody, tym większa otwartość na takie akcje, a im wyższe – tym większy sceptycyzm.

Więcej: Magda Kłodecka, Gazeta Wyborcza, 8 marca 2002, „Supermarket”
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €