Liczby nie kłamią

O zakładaniu szkoły - pozyskiwaniu klientów, poszukiwaniu lokalizacji i marketingu opowiada Bartosz Myszkiewicz z Wrześni, franczyzobiorca Szkoły Matematyki 2plus2.
Jakie miał pan doświadczenie zawodowe przed nawiązaniem współpracy ze Szkołą Matematyki 2plus2?
Jako właściciel jednoosobowej działalności gospodarczej formalnie biznes uruchamiam sam, jednak czynny udział ma tu także moja żona, która jest pedagogiem szkolnym i nauczycielem. Wspólnie podejmujemy wiele decyzji. Żona będzie zresztą prowadzić edukację matematyczną dla dzieci najmłodszych 4-6 lat. Ja sam jestem z wykształcenia pedagogiem specjalnym. Jestem również licencjonowanym pośrednikiem w obrocie nieruchomościami i prowadzę własne biuro. Inspiracją założenia szkoły było zainteresowanie syna matematyką, ale nie tylko. Już od jakiegoś czasu myślałem o poszerzeniu swojej działalności.
Czym się sugerował pan przy wyborze lokalu na zajęcia matematyki?
Szkołę założyłem w lokalu na nowym, dużym osiedlu bloków. Lokalizację zasugerował mi przedstawiciel 2plus2 Szkoły Matematyki. Istotna była również powierzchnia – 60 m2 pozwala na rozwój szkoły bez konieczności przenoszenia jej w inne miejsce. Nowo wybudowane osiedle zamieszkuje wiele młodych rodzin, które posiadają dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Poza tym miesięczna cena najmu całego lokalu zbliżona była do cen wynajmu sal na godziny. Nie musiałem załatwiać żadnych dodatkowych pozwoleń. Ważny był fakt, że mogłem lokal wynająć długoterminowo. Jestem przekonany, że wybór tego lokalu był dobrą decyzją, gdyż wchodzące do szkoły dzieci z rodzicami chwalą wygląd szkoły i jej przytulny charakter.
Jak pozyskiwać klientów do nowo otwieranej szkoły?
W pozyskiwaniu klientów oparłem się na podpowiedziach założyciela szkoły oraz na mojej znajomości lokalnego rynku. Ponieważ założyłem rozpoczęcie działalności Szkoły od początku listopada, intensywne działania marketingowe rozpocząłem od połowy października dość mocnym akcentem. Miałem przygotowany artykuł sponsorowany do jedynego w mieście i powiecie dużego tygodnika, jednak dziennikarz tej gazety ubiegł moje poczynania, gdyż dowiedziawszy się o planach powstania szkoły sam zgłosił się do mnie prosząc o wywiad, zatem artykuł sponsorowany szykuję na następną okazję.
Rozmawiał (dw)
ZOBACZ W KATALOGU

Abakus Europe arytmetyka mentalna

AMAkids Polska

Brazilian Soccer Schools

Dzikie Pląsy

EarlyMath

Early Stage

Edu3Dkacja

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Galileusz

Giganci Programowania

IQ UP!

KnockKnock - Majsterkowanie dla Dzieci

Lala English

La Mancha Centrum Języka Hiszpańskiego

MałyInżynier.pl

Maple Bear

MathRiders Polska

Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat

Restart - warsztaty malarskie

SmartyKids

Socatots

Speaky Frog

Stemchik

Szkoła Pamięci SPW

Verbatoria

Young Engineers
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej