Nie wystarczy narzekać

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Jak podaje „Gazeta Wyborcza”, w rozmowie o supermarketach część właścicieli osiedlowych sklepów powołuje się zawsze na te same argumenty – duży może więcej, państwo nas nie chroni. Nie widzą jednak związku między estetycznym wyglądem stoiska, fachową obsługą a ilością klientów, która ich odwiedza.

Większość z nich nie planuje wejścia w „spółkę” z innymi kupcami i stworzenia wspólnie większego sklepu. Są jednak kupcy, którzy inaczej patrzą na sprawę konkurencji.

- To sprawa rozeznania rynku i potrzeb klientów. Trzeba się do nich przystosować – mówi właścicielka sklepu osiedlowego w Warszawie – Tu jest Śródmieście, mieszkają tu dwie kategorie klientów. Pierwsza kategoria to starsi ludzie o niewielkich emeryturach, którzy nie pójdą do supermarketu, bo im za daleko. Druga, to osoby zamożne, które zakupy robią w dużych sklepach, a do lokalnego sklepiku przychodzą po drobiazgi.

- Cała tajemnica w tym, żeby dostosować się do obu tych grup – dodaje właścicielka sklepu – Dla starszych ludzi trzeba mieć asortyment podstawowych produktów, choćby nawet w niewielkim wyborze. Dla tych drugich, większy wybór takich rzeczy, po które nie będzie im się chciało jechać do supermarketu.

Więcej: Jan Halbersztat, Gazeta Wyborcza, 8 marca 2002, „Supermarket”
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €