Buty z galerii
Polacy kupują 3 pary butów rocznie. To ciągle mało. O sytuacji w branży obuwniczej opowiada Grzegorz Suchanek, odpowiedzialny za rozwój sieci sklepów Ecco.
Jakie są perspektywy branży obuwniczej w Polsce?
Statystyczny Polak kupuje trzy pary butów rocznie, to ciągle mało, ale powoli zaczynamy gonić Europę. Zmiany zwyczajów zakupowych przekładają się też na sam kształt rynku. Żeby łatwiej dotrzeć do klienta sklepy przenoszą się z ulic handlowych do dużych galerii. Ten proces będzie postępował obejmując swoim zasięgiem coraz mniejsze miejscowości. Planujemy budowanie sieci dystrybucji w oparciu o sprawdzone rozwiązania sklepu monobrandowego oraz konceptu Shop in Shop, który jako połączenie sklepu multibrandowego ze stoiskiem firmowym Ecco jest optymalnym rozwiązaniem dla mniejszych miast lub kolejnego sklepu firmowego w danej miejscowości. Kolejną cechą charakterystyczną dla rynku obuwniczego jest poszukiwanie przez klientów produktów dobrych jakościowo, silnych i budzących zaufanie marek.
Sprzedaż obuwia charakteryzuje się dużą sezonowością. Kiedy sklepy notują największe obroty?
Najlepszy okres w branży to miesiące dojrzałości cyklu życia kolekcji danego sezonu. W okresie wiosna-lato to miesiące marzec i kwiecień oraz odpowiednio wrzesień i październik dla kolekcji jesień-zima. Dodatkowo miesiące wyprzedażowe każdorazowo są okresem wzmożonej sprzedaży. Efekt skali skutecznie rekompensuje niższe marże charakterystyczna dla tego okresu.
Jakie wsparcie zapewnia Ecco swoim franczyzobiorcom?
Pomagamy naszym partnerom w zarządzaniu kolekcją dopasowując ją do potencjału lokalnego rynku i potrzeb klientów. Franczyzobiorcy uczestniczą w cyklicznych szkoleniach produktowych i sprzedażowych, zaś ich personel przechodzi szkolenia z visual merchandisingu. Staramy się maksymalnie ograniczyć trudności, jakie może nieść za sobą prowadzenie biznesu, a wdrożony przez nas model partnerskiej współpracy jest optymalnym rozwiązaniem.
Rozmawiała(mak)
ZOBACZ W KATALOGU
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

