Abra chce dotrzeć do 6 mln klientów
O strategii otwarć oraz franczyzobiorcach prowadzących kilka sklepów meblowych opowiada Dorota Placzyńska, menedżer ds. rozwoju sieci Abra.
Jak Abra ocenia 2012 rok? Czy spowolnienie gospodarcze wpływa na rozwój sieci franczyzowej?
W 2012 roku otwieraliśmy średnio jeden sklep miesięcznie. Taki zresztą mieliśmy plan. Starannie oceniamy potencjał każdej lokalizacji. Naszym celem jest stworzenie sieci rentownych sklepów meblowych, co osiągniemy otwierając sklepy franczyzowe Abry w miejscowościach liczących 20-100 tys. mieszkańców. W tych miastach wybór mebli jest zdecydowanie mniejszy w porównaniu z dużymi aglomeracjami. Współpraca z Abrą daje franczyzobiorcy możliwość budowania przewagi konkurencyjnej. Współpracujemy z ok. 30 producentami mebli. Dobieramy asortyment tak, żeby spełniał potrzeby klientów, dzięki czemu obroty sklepów uzyskują dobre wyniki finansowe. Potwierdzeniem tego jest fakt, że nasz pierwszy franczyzobiorca, który otworzył sklep w 2011 roku aktualnie szuka lokalizacji już pod trzecią placówkę. Obecnie w sieci franczyzowej, która liczy 11 sklepów mamy trzech multibiorców. Każdy z nich po kilku miesiącach współpracy z Abrą zdecydował się na otwarcie kolejnego punktu.
Jakie są plany na przyszły rok?
W 2013 roku chcemy przyspieszyć tempo rozwoju. Już dzisiaj domykamy umowy na kolejne placówki, które zostaną otwarte w pierwszym kwartale przyszłego roku. Aktualnie rozpatrujemy zgłoszenia kilkunastu kandydatów, którzy deklarują chęć przystąpienia do sieci. Współpraca z nimi jest raczej pewna, bo są już na etapie intensywnego poszukiwania odpowiedniej lokalizacji. Aktualnie Abra obsługuje rocznie 2 mln klientów. W przyszłości chcemy ten wynik potroić. Na mapie Polski jest ok. 100 miast, które nas interesują. To blisko 6 mln potencjalnych klientów. Stawiamy na współpracę z licencjobiorcami, ponieważ działając lokalnie dobrze znają swój region, a ta wiedza przekłada się na wynik sklepu.
Jakie są zasady przystąpienia i współpracy z siecią Abra?
Inwestycja w sklep meblowy Abra wynosi ok. 90 tys. zł. Tyle kosztuje adaptacja i wyposażenie placówki zgodnie ze standardami firmy. Na ekspozycję sklepu sieć udziela partnerowi nieoprocentowanego kredytu na 12 miesięcy. Abra nie pobiera opłaty wstępnej w zamian za miesięczną stałą opłatę franczyzową w wysokości 500 zł plus 3 proc. od cen zakupu towaru. Franczyzobiorca nie ponosi kosztów na rzecz funduszu marketingowego.
Rozmawiała (mk)
ZOBACZ W KATALOGU
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

