Tylko franczyza, nie tylko w galerii

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Marka Cipo&Baxx powstała w 1996 roku. W jej ofercie znajdują się jeansy, t-shirty, bluzy, kurtki, buty i dodatki. Spośród kilkuset sklepów sieci działających m.in. w Australii, Francji, Hiszpanii, Turcji, USA i na Węgrzech, ponad 30 z nich znajduje się w Polsce. Oprócz sklepu (o powierzchni 40-130 m2), przedsiębiorcy mogą prowadzić sprzedaż produkty Cipo&Baxx na mniejszej powierzchni, w tzw. kornerach. W ostatnich tygodniach firma otworzyła swoje punkty w dwóch centrach handlowych: Galerii Rzeszów i CH Jantar w Słupsku. Drugi z obiektów funkcjonuje już od ok. 4 lat. Jednak rok temu został powiększony, dzięki czemu znalazło się miejsce dla większej liczby marek modowych. 60 m2 przypadło Cipo&Baxx. 55% klientów Jantara to mieszkańcy Słupska, a 45% przyjeżdża tu z okolicznych miejscowości.

- Pomagamy franczyzobiorcom w znalezieniu lokalu, kierując zapytania do centrów handlowych. Przedsiębiorcy nie poprzestają wyłącznie na tym, dlatego również samodzielnie szukają ciekawych miejsc do prowadzenia sklepu. Negocjacje z centrami handlowymi prowadzimy wspólnie z partnerem. Zapewniamy także pomoc prawną przed podpisaniem umowy - zapewnia Agnieszka Celik, kierownik biura w spółce Yilba Tekstil, zarządzającej w Polsce marką Cipo&Baxx. - W mniejszych miastach mamy więcej sklepów przy ulicy. Brak miejsc w galeriach można zauważyć w dużych miastach i tylko w najlepszych centrach handlowych, w pozostałych jest mnóstwo lokali do wynajęcia, otrzymujemy wiele ofert - dodaje.

Podpisanie umowy najmu z centrum handlowym nie jest takie proste. Nie chodzi wcale o negocjacje dotyczące stawki czynszu, ale zapisy w samej umowie. Franczyzodawcy podpisali z pewnością dziesiątki takich umów i mają duże doświadczenie w analizie ich treści, dlatego pomoc w tym zakresie jest czymś oczywistym. Oprócz samego czynszu, umowa z galerią może obejmować dodatkowe opłaty, na przykład fundusz marketingowy obiektu, albo opłaty uwzględniające wysokość obrotów. Poza tym musimy upewnić się ile wynosi kaucja i kiedy może przepaść lub wrócić na nasze konto, oraz czy w przypadku zwinięcia biznesu ponosimy dodatkowe koszty, czy musimy znaleźć kogoś na nasze miejsce. Doprecyzujmy w umowie również samą lokalizację, tak, żeby najemca nie mógł nas przenieść w inny, mniej atrakcyjny lokal. Dowiedzmy się również, co w przypadku rozbudowy galerii i jak wygląda konkurencja marek z branży, w której działamy.

(dw)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €