Nieoczekiwana zmiana partnerów

Nie udało się z BP, teraz kolej na Lukoil. Carrefour walczy o miejsce na stacjach paliw.
Starania francuskiej grupy handlowej o umieszczenie swojego asortymentu na stacjach paliw zaczęły się latem ubiegłego roku. W sierpniu 2011 doszło do podpisania umowy pomiędzy Carrefour a BP, na mocy której na stacjach pojawiły się „wyspy” z artykułami spożywczymi dostarczanymi przez Carrefour. Obie strony otrąbiły rozpoczęcie perspektywicznej współpracy, jednak po otwarciu 10 kolejnych modułów spożywczych i kilkunastu miesiącach kooperacji, zmieniły zdanie. „Etap testowy” dobiegł końca, a wysepki Carrefoura są wycofywane z BP.
Carrefour, mimo licznych zapytań, nie chce zdradzić, dlaczego projekt zakończył się fiaskiem. Nie rezygnuje jednak z planów zaistnienia na stacjach paliw. Lodówki z logo francuskiej sieci jeszcze nie zdążyły zniknąć ze stacji brytyjskiego operatora, a już pojawiają się u jego rosyjskiego konkurenta. Od 10 listopada Carrefour dostarcza produkty spożywcze do stacji Lukoil na warszawskiej Woli. Sklep – podobnie jak stacja paliw – czynny jest całodobowo. W ofercie, prócz nabiału, wędlin, warzyw i owoców, będzie również świeże pieczywo dostarczane z lokalnej piekarni oraz dania gotowe.
- Liczymy, że klienci docenią koncept, jaki został wprowadzony na tej stacji paliw. Carrefour sprawdził podobne rozwiązania już w dużych i małych miastach, a także na wsiach. Jesteśmy przekonani, że doskonale wpasuje się także w ten segment rynku, którym są stacje benzynowe, dlatego zdecydowaliśmy się na podjęcie współpracy z Lukoil Polska i otworzenie pierwszego sklepu - mówi Francois Vincent, dyrektor ds. franczyzy Carrefour Polska.
- Naszym celem jest zaspokojenie potrzeb klientów, wierzymy, że podjęta współpraca spotka się z życzliwym zainteresowaniem klientów. Dogodna lokalizacja, szeroki wybór produktów w rozsądnych cenach, obszerny parking oraz stała dostępność gwarantują powodzenie przedsięwzięcia – mówi Piotr Żuromski, dyrektor sprzedaży detalicznej Lukoil Polska.
Rosyjska marka Lukoil ma w Polsce 115 stacji. W ramach sieci BP działa ich ponad 400 - jest to największa sieć stacji wśród zagranicznych koncernów paliwowych w Polsce.
Nie wiadomo, czy współpraca z Lukoilem ma na razie formę testu, ani po jakim czasie obie strony dokonają bilansu kooperacji. Carrefour zwleka też z wyjaśnieniami, dlaczego zakłada sukces z Lukoilem, skoro nie osiągnął go wspólnie z największą siecią stacji na naszym rynku.
(gum)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...