Stare apteki, Nowa Farmacja

Do Grupy Nowa Farmacja przyłączają się doświadczeni aptekarze oraz debiutanci. Najdroższą częścią inwestycji w aptekę jest budowa działu samoobsługowego.
Grupa aptek Nowa Farmacja funkcjonuje od sześciu lat, zaś od roku rozwija się we franczyzie. Wszystkie placówki sieci dysponują działami samoobsługowymi, dzięki czemu klienci mają łatwy dostęp do preparatów bez recepty oraz kosmetyków. W ramach Grupy Nowa Farmacja działają obecnie 24 apteki własne i jedna franczyzowa. Kolejna apteka prowadzona przez partnera dołączy do sieci jeszcze przed końcem bieżącego roku.
- Planujemy umacniać swoją obecność na rynku poprzez otwieranie trzech, czterech aptek własnych każdego roku oraz jednoczesny rozwój sieci franczyzowej – mówi Katarzyna Myśliwiec, koordynator ds. marketingu Grupy Nowa Farmacja. - Dużą uwagę przywiązujemy do wyboru odpowiednich partnerów oraz lokalizacji samej placówki. Przy jej wyborze należy wziąć pod uwagę odległość od innych aptek, a także przychodni, szpitali, sklepów i parkingu.
Otwarcie nowej apteki pod szyldem Nowej Farmacji wymaga od 130 do 300 tys. zł kapitału i lokalu o powierzchni nie mniejszej niż 100 m2. Kwota inwestycji uzależniona jest m.in. od stanu technicznego pomieszczeń, prac adaptacyjnych i remontowych oraz zatowarowania placówki przed uruchomieniem. Adaptacja działającej apteki do standardów sieci niesie ze sobą wydatek w wysokości od 8 do 60 tys. zł. Zróżnicowanie kwot wynika ze skali wymaganych zmian. Przystosowanie placówki do samoobsługi pochłania zazwyczaj najwięcej środków.
Umowy franczyzowe z partnerami sieci zawierane są na okres minimum pięciu lat. Na ich podstawie franczyzobiorcy mają zagwarantowany m.in. dostęp do szkoleń, gwarancję terytorialną oraz know-how. Opłata wstępna w sieci Nowa Farmacja jest ustalana indywidualnie z franczyzodawcą, zaś miesięczna składka stanowi 1 proc. od wartości miesięcznego obrotu apteki.
(boa)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej