Przystanek Polska
Licząca sto lat międzynarodowa wypożyczalnia samochodów Sixt AG dotarła do naszego kraju. Franczyza nie jest jednak priorytetem firmy.
Sixt AG jest międzynarodową firmą specjalizującą się w wynajmie samochodów i oferującą usługi leasingowe. Przedsiębiorstwo założył w 1912 roku w Niemczech Martin Sixt, rozpoczynając działalność z siedmioma samochodami. Armia niemiecka konfiskowała firmową flotę podczas pierwszej i drugiej wojny światowej, mimo to udawało się ją odbudować. Dziś pod szyldem Sixt działa ponad 4 tys. punktów usługowych w 105 krajach. W większości są to wypożyczalnie franczyzowe.
W Polsce marka Sixt rozpoczęła działalność w 2002 roku, a jedynym operatorem licencji w naszym kraju została spółka Eurorent. Przygotowana przez firmę oferta wynajmu samochodów skierowana jest zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Dostępne są w niej samochody osobowe i dostawcze w klasie ekonomicznej oraz premium.
- Dużym zainteresowaniem cieszy się usługa Flexi Lease. Jest to idealne rozwiązanie dla firm, które dopiero otwierają swoją działalność i mają problemy z uzyskaniem finansowania w formie leasingu – mówi Paweł Reczyński, prezes Sixt Rent a Car Polska. - Sixt wówczas oferuje auto jeszcze w dniu podpisania umowy na bardzo preferencyjnych warunkach. Oferta Flexi Lease jest alternatywą dla leasingu, pośrednim rozwiązaniem pomiędzy wynajmem krótko a długo-terminowym.
Sixt posiada w Polsce swoje punkty wynajmu głównie przy lotniskach największych miast: w Warszawie, Katowicach, Krakowie, Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi oraz Modlinie. Wypożyczalnie franczyzowe funkcjonują w Gliwicach oraz Rzeszowie. Partnerzy sieci mają zapewnione wsparcie marketingowe oraz system rezerwacji dla klientów. Wymagania wobec franczyzobiorców to przede wszystkim dysponowanie odpowiednim kapitałem oraz flotą samochodów wprost proporcjonalną do zapotrzebowania w danym mieście.
- Jesteśmy w trakcie otwierania dwóch kolejnych wypożyczalni w Lublinie i Łodzi. Staramy się, by nasze punkty znajdowały się na głównych szlakach komunikacyjnych, w szczególności w okolicach lotnisk, ponieważ większość naszych klientów to osoby podróżujące. Obecnie polityka spółki jest taka, by większość otwieranych przez nas placówek była naszymi własnymi – dodaje Paweł Reczyński.
Odmienną strategię rozwoju przyjęła firma Global Rent a Car, która otwiera tylko wypożyczalnie franczyzowe. Sieć ma już ponad 70 placówek w całej Polsce.
(boa)
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży Podróże i wypoczynek
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


