Marka L'Occitane powstała w 1976 roku, a jej twórcą jest Olivier Baussan, miłośnik Prowansji. Do Polski firma zawitała w 2000 roku. Przez ten czas L'Occitane uruchomiło w naszym kraju 20 sklepów z naturalnymi kosmetykami rodem z Prowansji. Teraz przyszedł czas na franczyzę.
- Tempo rozwoju naszej sieci w dużej mierze uzależnione jest od dostępności lokali w centrach handlowych. Optymalna powierzchnia sklepu to 35-45 m2. Najlepsze są lokale na poziomie „0”, z dużą witryną i w ruchliwej części centrum handlowego – mówi Mikołaj Pietrzak, kierownik generalny L'Occitane Polska. - Przyszły franczyzobiorca może się do nas zgłosić z propozycją lokalu, możemy mu również pomóc w znalezieniu lokalu w centrum handlowym.
Na wykończenie lokalu trzeba przeznaczyć ok 120 tys. zł. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 20 tys. zł, środki te przeznaczone są na pomoc franczyzobiorcy w początkowej fazie funkcjonowania sklepu. Firma nie pobiera innych opłat. Sklepy franczyzowe będą powstawać w miejscowościach liczących 200-300 tys. osób oraz w miejscowościach turystycznych, takich jak Zakopane. Zanim rozpoczną się działania związane z otwarciem sklepu, L'Occitane bada lokalny rynek i określa jego perspektywy. Franczyzobiorca może liczyć na pomoc w przygotowaniach do otwarcia sklepu obejmującą aranżację lokalu, koordynację prac z architektem, zamówienie mebli, dekoracji oraz przygotowanie pierwszego zatowarowania. L'Occitane zapewnia również szkolenia produktowe, z technik sprzedaży oraz obsługi klienta. Partner otrzymuje również plan marketingowy, katalogi, ulotki i próbki, uczestniczy także w akcjach promocyjnych prowadzonych w internecie.
(mak)
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 182 [author_pid] => 968 [author_name] => Magdalena Krocz [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => [author_email] => [author_profile] =>Magdalena Krocz pracuje w redakcji miesięcznika Własny Biznes Franchising i portalu Franchising.pl od 2009 roku. Specjalizuje się w tematach związanych z prowadzeniem e-biznesu i lokalizacjami.
Ukończyła zarządzanie i marketing na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej oraz filozofię teoretyczną na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim.
[display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => [linkedin_link] => [author_photo] => Array ( [pid] => 79997 [itemserver_id] => 29370 [img_width] => 100 [img_height] => 133 [path] => 48c/baf/magdalena_krocz2.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => Magdalena Krocz ) [author_name_url] => magdalena-krocz ) ) [link] => /artykul/7409/krem-dla-gorali/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 78060 [country_item] => pl [description] => Pod logo L’Occitane w 80 krajach świata działa 2 tys. sklepów. [path] => 135/dcc/loccitane-galeria-mokotow.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 279 [itemserver_id] => 20414 ) ) [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 72950 [country_item] => pl [description] => Pod logo L’Occitane w 80 krajach świata działa 2 tys. sklepów. [path] => 0e3/f20/loccitane.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 330 [img_height] => 330 [itemserver_id] => 22377 ) ) ) [og_image] => 135/dcc/loccitane-galeria-mokotow.jpg [article_date_formated] => 17.12.2012 [article_day] => Poniedziałek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 78060 [country_item] => pl [description] => Pod logo L’Occitane w 80 krajach świata działa 2 tys. sklepów. [path] => 135/dcc/loccitane-galeria-mokotow.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 279 [itemserver_id] => 20414 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 78060 [country_item] => pl [description] => Pod logo L’Occitane w 80 krajach świata działa 2 tys. sklepów. [path] => 135/dcc/loccitane-galeria-mokotow.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 279 [itemserver_id] => 20414 ) ) [imagesCount] => 1 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Adopt Parfums [id] => 2305 [type] => 3 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 13 [link] => /franczyza/2305/adopt-parfums/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 209443 [country_item] => pl [description] => [path] => d97/4db/adopt-new-logo-quadri_1_.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 206 [itemserver_id] => 51821 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 209444 [country_item] => pl [description] => [path] => d43/6aa/43.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 51822 ) [1] => Array ( [pid] => 209445 [country_item] => pl [description] => [path] => d58/07c/44.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 51823 ) [2] => Array ( [pid] => 209446 [country_item] => pl [description] => [path] => 30e/6a5/30.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 51824 ) ) ) ) [1] => Array ( [name] => Aromas Artesanales [id] => 2315 [type] => 3 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 18 [link] => /franczyza/2315/aromas-artesanales/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 211126 [country_item] => pl [description] => [path] => d25/2ad/projekt_bez_nazwy.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 317 [img_height] => 107 [itemserver_id] => 52221 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 211111 [country_item] => pl [description] => [path] => 89b/60b/1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52216 ) [1] => Array ( [pid] => 211109 [country_item] => pl [description] => [path] => b81/e9e/4.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52214 ) [2] => Array ( [pid] => 211110 [country_item] => pl [description] => [path] => 410/698/5.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52215 ) [3] => Array ( [pid] => 211108 [country_item] => pl [description] => [path] => 79e/034/3.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52213 ) [4] => Array ( [pid] => 211107 [country_item] => pl [description] => [path] => 3c5/9b6/2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52212 ) ) ) ) [2] => Array ( [name] => Folkstar [id] => 2197 [type] => 3 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 8 [link] => /franczyza/2197/folkstar/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 186671 [country_item] => pl [description] => [path] => 511/e89/logo_skr_t.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 386 [itemserver_id] => 46603 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 186637 [country_item] => pl [description] => [path] => 28a/a81/dsc_8638.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 46595 ) [1] => Array ( [pid] => 186639 [country_item] => pl [description] => [path] => c04/5e0/297a5780.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 46597 ) [2] => Array ( [pid] => 186638 [country_item] => pl [description] => [path] => 5da/815/_od_sklep1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 795 [img_height] => 795 [itemserver_id] => 46596 ) [3] => Array ( [pid] => 186635 [country_item] => pl [description] => [path] => e5d/b20/297a6392.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1280 [itemserver_id] => 46593 ) [4] => Array ( [pid] => 186636 [country_item] => pl [description] => [path] => b96/5a1/dsc_8572.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 46594 ) ) ) ) [3] => Array ( [name] => Yves Rocher [id] => 66 [type] => 3 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 11 [link] => /franczyza/66/yves-rocher/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 214721 [country_item] => cz [description] => [path] => 6fd/2c1/yvesrocher_lg_corpo_2020_hposi_yr_bt_fr.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 139 [itemserver_id] => 16438 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 214717 [country_item] => cz [description] => [path] => 7d1/6b6/2.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 967 [img_height] => 598 [itemserver_id] => 16434 ) [1] => Array ( [pid] => 214716 [country_item] => cz [description] => [path] => 33f/6ea/1.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 880 [img_height] => 532 [itemserver_id] => 16433 ) [2] => Array ( [pid] => 214720 [country_item] => cz [description] => [path] => 897/162/p3.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 585 [img_height] => 375 [itemserver_id] => 16437 ) [3] => Array ( [pid] => 214881 [country_item] => cz [description] => [path] => 91a/1ea/yr2407_iw_75_discount_1038x1038.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1038 [img_height] => 1038 [itemserver_id] => 16446 ) ) ) ) ) )Krem dla górali

L’Occitane poszukuje franczyzobiorców w największych miastach. Pod uwagę bierze też miejscowości turystyczne, w tym Zakopane.
Marka L'Occitane powstała w 1976 roku, a jej twórcą jest Olivier Baussan, miłośnik Prowansji. Do Polski firma zawitała w 2000 roku. Przez ten czas L'Occitane uruchomiło w naszym kraju 20 sklepów z naturalnymi kosmetykami rodem z Prowansji. Teraz przyszedł czas na franczyzę.
- Tempo rozwoju naszej sieci w dużej mierze uzależnione jest od dostępności lokali w centrach handlowych. Optymalna powierzchnia sklepu to 35-45 m2. Najlepsze są lokale na poziomie „0”, z dużą witryną i w ruchliwej części centrum handlowego – mówi Mikołaj Pietrzak, kierownik generalny L'Occitane Polska. - Przyszły franczyzobiorca może się do nas zgłosić z propozycją lokalu, możemy mu również pomóc w znalezieniu lokalu w centrum handlowym.
Na wykończenie lokalu trzeba przeznaczyć ok 120 tys. zł. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 20 tys. zł, środki te przeznaczone są na pomoc franczyzobiorcy w początkowej fazie funkcjonowania sklepu. Firma nie pobiera innych opłat. Sklepy franczyzowe będą powstawać w miejscowościach liczących 200-300 tys. osób oraz w miejscowościach turystycznych, takich jak Zakopane. Zanim rozpoczną się działania związane z otwarciem sklepu, L'Occitane bada lokalny rynek i określa jego perspektywy. Franczyzobiorca może liczyć na pomoc w przygotowaniach do otwarcia sklepu obejmującą aranżację lokalu, koordynację prac z architektem, zamówienie mebli, dekoracji oraz przygotowanie pierwszego zatowarowania. L'Occitane zapewnia również szkolenia produktowe, z technik sprzedaży oraz obsługi klienta. Partner otrzymuje również plan marketingowy, katalogi, ulotki i próbki, uczestniczy także w akcjach promocyjnych prowadzonych w internecie.
(mak)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej