Wielka gra

Dealerzy sieci Play muszą pozyskiwać klientów na własną rękę, konkurując często z innymi dealerami - mówi Mariusz Skrzypczyk, właściciel Play Jamatel.
Pod względem liczby klientów wśród czterech największych operatorów komórkowych sieć Play jest na końcu stawki, z 15 proc. udziałem. Jednak pod kątem przyrostu liczby klientów może pochwalić się drugim wynikiem. Czy to zasługa również takich firm jak Jamatel?
Zdecydowanie tak. Struktura sieci Play działa w ten sposób, że w głównej mierze opiera się na dealerach. Natomiast każdy z nich, również Jamatel, jest zmuszony pozyskiwać klientów na własną rękę, konkurując często z innymi dealerami, wprowadzając nowe rozwiązania oraz stale monitorując ten proces. Z racji dużej konkurencji na rynku ciągłe pozyskiwanie klientów od innych operatorów oraz odpowiednia obsługa stałych klientów to elementy, które stanowią o być albo nie być w tym biznesie.
W połowie ubiegłego roku deklarowaliście zamiar przekazania swoim franczyzobiorcom pięciu gotowych salonów sprzedaży. Czy udało się go zrealizować? Ile sieć liczy obecnie punktów i jakie są plany na 2013 rok?
W ciągu roku udało się przekazać dwa gotowe salony partnerom. Dodatkowo udało się otworzyć trzy kolejne lokalizacje, w sumie sieć liczy 18 punktów. Udało się też zdecydowanie poprawić wyniki sprzedażowe w posiadanych już salonach. W części z nich sprzedaż zwiększyła się o 1/3, a w niektórych nawet o połowę. W 2013 roku będziemy chcieli w dalszym ciągu poprawiać jakość obsługi i wygląd naszych salonów. W ciągu ostatniego półrocza przenieśliśmy dwie lokalizacje do większych, nowych lokalizacji, teraz planujemy przenieść kolejne. Chcemy otworzyć 3 kolejne punkty.
Jakimi cechami i doświadczeniem powinien odznaczać się kandydat na franczyzobiorcę punktu dealerskiego? Co należy do jego obowiązków?
Każdy franczyzobiorca powinien zdawać sobie sprawę, że prowadzenie punktu wymaga ogromnego zaangażowania, wielkiego nakładu pracy oraz ciągłego monitorowania punktu i rynku. Doświadczenie w branży telekomunikacyjnej jest na pewno dużym atutem i ułatwieniem zarówno dla właściciela punktu, jak i dealera. Takie osoby szybciej dostosowują się do ciągle zmieniającej się rzeczywistości branży, są bardziej elastyczne i łatwiej osiągają sukcesy. Franczyzobiorca zajmuje się doglądaniem bieżącej pracy salonu: zatowarowaniem, prowadzeniem rozliczeń, kontrolą pracowników oraz ciągłym monitorowaniem i wdrażaniem nowych rozwiązań w związku ze zmianami w ofercie i procedurach.
Rozmawiał (gum)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej