Sieciowe tankowanie

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Tylko do 31 grudnia 2012 roku właściciele stacji paliw mieli czas, by dostosować swoje placówki do nowych wymogów środowiskowych. Stacje musiały zostać wyposażone w urządzenia do monitorowania wycieków i zabezpieczenia zbiorników. Ponieważ koszty modernizacji przekraczają możliwości finansowe dużej części przedsiębiorców (ok. 100 tys. zł na jedną stację), eksperci spodziewają się, że wielu z nich będzie musiało zamknąć działalność. Niektórzy z pewnością poszukają schronienia u franczyzodawców. Choć ci nie zamierzają pokrywać kosztów dostosowań i przyjmują do sieci tylko zmodernizowane placówki, oferują niezależnym stacjom szereg korzyści.

- Gwarancja ciągłości zaopatrzenia w paliwa wysokiej jakości, atrakcyjne warunki zakupu paliw, wprowadzenie i stosowanie nowoczesnych zasad merchandisingu, korzystanie z wypracowanych doświadczeniem jednolitych standardów obsługi klientów oraz usług świadczonych na stacjach – wylicza Arkadiusz Ciesielski, rzecznik prasowy Orlen.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Szacuje, że inwestycja we własną stację paliw od zera wymaga kwoty rzędu kilku milionów złotych, koniecznych na zakup i zagospodarowanie nieruchomości oraz wybudowanie stacji wraz z infrastrukturą techniczną.

- W przypadku konieczności modernizacji istniejącej stacji paliw, wydatki sięgną od kilku do kilkuset tysięcy złotych – mówi Ciesielski.

Największe polskie sieci już od dawna przygotowały swoje stacje do nowych realiów prawnych i w 2013 rok weszły już z nową infrastrukturą. Ubiegłe dwanaście miesięcy większość zaliczy do udanych – niepokój związany z koniecznością modernizacji skłonił wielu przedsiębiorców do wyboru nowego szyldu jednej z wiodących ogólnopolskich marek. LOTOS powiększył swoją sieć do 401 placówek, z czego co czwarta to ekonomiczny punkt Optima.

– Rok 2012 to potwierdzenie założeń, że rozwój naszej sieci stacji paliw w segmencie ekonomicznym to był i jest dobry kierunek – twierdzi Paweł Lisowski, prezes LOTOS Paliwa.

Na polskim rynku działa ponad 6,7 tys. stacji benzynowych. Jak wynika z Raportu o franczyzie 2012 przygotowanego przez firmę PROFIT system, przeciętnie we własną stację trzeba włożyć ok. 3 mln zł. Partnerskie stacje notują średnie miesięczne przychody na poziomie 1,5 mln zł.

(gum)

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €