Zdrowa inwestycja

Nasza strategia rozwoju nie przewiduje konsolidacji. Szukamy nowych lokali, które poprowadzą partnerzy - mówi Żaneta Binert-Kusztal, Grupa Aptek Curate.
Jakie są plany rozwoju Grupy Aptek Curate na rok 2013?
Przede wszystkim będziemy umacniać swoją pozycję w regionach, w których obecnie funkcjonujemy, czyli w województwie małopolskim, świętokrzyskim, lubelskim i podkarpackim. Na tych terenach jesteśmy kojarzeni przede wszystkim z profesjonalizmem zawodu farmaceuty, miłą obsługą oraz szeroką ofertą produktów. Kilkuletnie doświadczenie, wiedza merytoryczna i praktyczne przygotowanie do działań operacyjnych skłoniło nas do przygotowania oferty franczyzowej, z której skorzystało już trzech przedsiębiorców. Nasza sieć liczy obecnie 15 placówek, a w bieżącym roku chcemy uruchomić co najmniej sześć nowych aptek.
Kto może otworzyć aptekę pod szyldem Grupy Curate?
Naszym franczyzobiorcą może zostać każdy przedsiębiorca, który dysponuje odpowiednim lokalem oraz kapitałem, a także wyraża gotowość prowadzenia apteki według określonych standardów. Strategia rozwoju nie przewiduje konsolidacji. Szukamy nowych lokalizacji, które uruchamiamy sami lub z partnerami. Nasza oferta jest skierowana do przedsiębiorców posiadających kapitał, bez którego trudno utrzymać odpowiedni standard i wysokość obrotów.
Jaką kwota powinien dysponować franczyzobiorca?
Biorąc pod uwagę niewielką rezerwę na start, franczyzobiorca powinien dysponować
środkami w wysokości ok. 400 tys. zł. Trzeba pamiętać, że standard systemu, a także odpowiednie przygotowanie, wyposażenie i zatowarowanie apteki to kluczowe składniki jej dalszego powodzenia na rynku. Nie dążymy do ograniczania kosztów, które w negatywny sposób odbiją się na wizerunku marki oraz nie zapewnią odpowiednio dużej liczby pacjentów, aby na dzisiejszym rynku aptekę utrzymać.
Czy w Polsce opłacalne jest jeszcze otwarcie własnej apteki?
Rynek aptek w Polsce, choć mocno nasycony, nadal kryje w sobie potencjał związany ze znajdowaniem nowych, atrakcyjnych lokalizacji. Jest to trudniejsze zadanie, gdyż przed każdym otwarciem przeprowadzamy wielowymiarową analizę placówki, określając jednocześnie jej potencjał.
rozmawiał (boa)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej